6 abilități pentru echipele de L&D ale viitorului – HPDI

6 abilități pentru echipele de L&D ale viitorului

De ce ai nevoie pentru a crea cele mai bune experiențe de învățare?

Facem echipă cu departamentele de L&D ale partenerilor noștri și creștem oameni împreună, iar în tot acest parcurs de colaborare am învățat multe lecții valoroase.

Majoritatea echipelor interne dedicate învățării și dezvoltării sunt formate din specialiști cu pregătire în domeniul de resurse umane, training sau educație, alături de care sunt și funcții de coordonare & administrare. Lista responsabilităților e una clară, fiecare membru înțelegându-și funcția și ce este necesar pentru îndeplinirea obiectivelor. 

Modul în care angajații învață este însă într-o continuă schimbare, la fel ca instrumentele, metodele și informațiile pe care specialiștii în educație le au la dispoziție. Așa cum spunem mereu, contexte noi = soluții noi, iar astăzi vorbim despre soluțiile la care ne descurcăm cel mai bine: dezvoltarea abilităților. 

Pentru că viitorul e deja aici, am pregătit o listă cu 6 abilități care să crească impactul echipelor de L&D prin dezvoltarea unei abordări profunde și holistice. 

1. Abilități de înțelegere

  • Design centrat pe om (Human-centred Design)

Această metodologie pornește de la ideea că cel mai potrivit om să rezolve o problemă este cel care e și cel mai aproape de ea. Aici intervine rolul L&D ca experți ai întrebărilor și ascultării active. Adresarea întrebărilor corecte (și mai ales a celor dificile) către oamenii potriviți, la momentul potrivit, și implicarea lor încă de la începutul procesului, duce la rezultatele mai eficiente, prin oferirea de soluții personalizate. Oricât de testată este o metodologie sau oricât de bine documentat este un training, nu putem să sărim cel mai important pas – verificarea nevoilor participanților. Vorbim la plural deoarece discuția doar cu managerul direct asigură un singur nivel de înțelegere, iar pentru o imagine de ansamblu corectă este necesară analizarea mai multor perspective. 

Pentru că ținem cont și de resursele și timpul specialiștilor L&D, am dezvoltat și implementat cu succes un proces de analizare a nevoilor cuprinzător și facil pe care îl folosim în majoritatea programelor noastre. 

  • Marketing

Marketingul este despre a înțelege ce vor oamenii și cum îi poți conecta cu „produsul” tău. Deși echipele de L&D nu „vând” cursuri unor clienți externi, schimbarea acestei perspective ne duce de la o strategie de „push” la una de tip „pull” (ca să folosim, de dragul exercițiului, un vocabular de vânzări).

În cadrul L&D, marketing-ul se regăsește în promovarea internă a inițiativelor de learning, mergând mult peste o simplă invitație în calendarul de Outlook. Soluțiile aplicate de noi constau în crearea unei strategii de comunicare, a unei identități vizuale a evenimentului, în stârnirea interesului și curiozității prin postări de informare și în păstrarea acestuia prin diseminarea de materiale de tip: pastile de învățare, podcast-uri / interviuri interne, ghiduri și follow-up consistent. 

2. Abilități de dezvoltare

  • Design grafic

Prezentarea informațiilor (în special a celor complexe) într-un mod în care să fie atrăgătoare și ușor de înțeles este o abilitate care transformă un simplu curs într-o adevărată experiență de învățare. Poate face o diferență considerabilă în toate etapele, de la investigarea nevoilor, la invitația către training, la materialele folosite în timpul și după acesta. Nu este nevoie de programe complicate, o bună înțelegere a funcțiilor PowerPoint îți poate asigura tot ce ai nevoie. Această abilitate se poate dezvolta printr-o serie de training-uri dedicate, prin colaborarea cu experți sau prin recrutarea specifică a unui specialist cu acest set de cunoștințe. 

  • Producție audio-video

Dacă mediul audio-video nu face deja parte din cursuri sau din strategiile de comunicare, pierdeți o oportunitate uriașă de a vorbi pe limba oamenilor. Există încă o concepție greșită că e nevoie de o întreagă echipă de studio și de producție pentru a putea produce video-uri, dar dacă marele experiment de lucru la distanță ne-a învățat ceva este că acest lucru nu este adevărat! Tehnologia pentru a începe cu video sau un audio este mai accesibilă (ca preț și utilizare) ca niciodată. Probabil că ai 85% din ceea ce ai nevoie chiar în buzunar…

Gândește-te doar cum poate crește rata de prezență la sesiuni de training opționale în care invitația nu e doar un email lung, ci un video cuprinzător de 30 de secunde în care afli și reții tot ce este important. 

3. Abilități pentru impact

  • Community building

Construirea comunităților este una dintre acele abilități magice care, atunci când le faci bine, te încarcă de energie și stare de bine. Lipsa ei, pe de altă parte, susține pasivitatea participanților și crește reticența lor.

Ceva ce am observat că se întâmplă des cu programele de învățare internă este că există promisiuni de a continua conversația sau de a crea o comunitate implicată, dar aceste grupuri au nevoie de coordonare și constanță. Fără o comunicare constantă participanții își pierd rapid impulsul și grupul stagnează.

Pentru că învățare are loc mai ales după ce părăsim sala de curs e important să acomodăm această nevoie prin crearea și gestionarea eficientă a comunităților create în jurul inițiativelor de learning. 

  • Analizare date

Spuneam în primul punct cât de importante sunt întrebările, ce faci însă dacă trebuie să te adresezi către zeci de oameni? Cum centralizezi informația? Cum te asiguri că vei trage concluziile corecte?

Accesul și analiza datelor sunt puncte de blocare recurente pentru echipele de L&D. Acest lucru pare adesea să se datoreze atât insuficiențelor sistemelor (de exemplu, LMS), cât și a reticenței angajaților. Cu cât știi mai multe despre ce se întâmplă cu adevărat, cu atât deciziile, soluțiile și încrederea părților interesate sunt mai bune. Și cu cât se poate face o analiză mai eficientă (și mai precisă), cu atât mai repede poți lua decizii.

Pentru nivelul actual nu este încă nevoie de un rol dedicat în echipă pe această funcție, dar identificarea informațiilor necesare în proces, a posibilelor metode de cercetare și analizare și prioritizarea uneia dintre ele sub forma unui proiect pilot de analiză poate scoate la suprafață avantajele analizării de date. 

Extra: Automatizare prin AI

AI și instrumentele de automatizare ar trebui considerate un membru valoros al echipei de L&D. Automatizarea nu numai că reduce erorile și duplicarea, dar vă eliberează și echipa pentru a se concentra pe sarcini mai interesante, care adaugă valoare, sau pe dezvoltarea unor noi abilități. 

În timp ce GPT3 s-ar putea să nu fie pregătit să scrie cursuri de la zero (încă), există o mulțime de instrumente AI consacrate disponibile pentru accelerarea fluxului de lucru. „Abilitatea” de AI este să poți căuta și identifica constant arii ce pot fi automatizate.

Un exemplu: Aplicații precum Otter.ai pot transcrie conținut audio, iar GPT3 poate transforma acea transcriere într-un rezumat pentru a fi adăugat la materialele de curs. Zapier poate lega automatizări utile între diferite aplicații sau sisteme. Calendly te ajută să programezi întâlniri fără schimburi lungi de mesaje. Aceste programe sunt ușor de utilizat și ne deschid apetitul față de automatizare.   


Alegerea acestui set de abilități se bazează pe expertiza noastră și pe cele mai recente studii, și vorbim din experiență când spunem că au un impact dovedit asupra participanților. Mai exact, transformă “particip pentru că trebuie” în “particip pentru că îmi doresc”, iar de aici se deschide un nou univers al învățării interactive. 

Pentru sfaturi și soluții despre dezvoltarea echipei tale de L&D îți stăm la dispoziție cu toată experiența noastră!

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Studiu de caz LEONI România: Succesul Academiei care transformă perspectivele șefilor de echipă din producție