Feedback-ul tip furtuna de vara – HPDI

Feedback-ul tip furtuna de vara

Imagineaza-ti o zi frumoasa de vara. Soare. Stai cu picioarele in iarba proaspat taiata. Alaturi de tine este o carte sau o limonada. Un vanticel iti gadila urechile. Iti dai ochelarii jos de la ochi, te asezi mai bine pe sezlong si perne si continui sa te bucuri de caldura asta placuta. Inchizi ochii si intri intr-o stare de visare. Intr-o stare de amorteala, semi-adormire, fix tresarirea aia de dinainte de somn.

Numai ca, de data asta, tresarirea e data de un tunet. Din neant, se pune pe furtuna, pe fulgere, pe ploaie. Strangi repede limonada si cartea, aduni sezlongul si te retragi la adapost. Stii ca este o ploaie de vara care va trece repede si iti va face bine. Ca orice ploaie de vara. Si atunci incepi sa dansezi in ploaie imediat cum trece furtuna.

Mai departe de metafora de mai sus, feedback-ul ne surprinde de cele mai multe ori. Am ciitt carti despre asta, articole, am practicat, ne-am imbracat frumos, am chemat colegul intr-o camera separata si i-am spus ce credem noi. Mai mult decat atat, am respectat toti pasii pe care i-am tot primit in training-uri si anume:

– Am dat feedback unui comportament/ actiune si nu unei persoane per ansamblu ei. Asta pentru ca oamenii sunt minunati asa cum au fost ei creati;

– Am discutat cu colegul imediat dupa comportament si nu la o distanta mare de cateva saptamani/ luni, dar am asteptat totusi cateva minute macar astfel incat sa nu fim ancorati emotional;

– Am stabilit de comun acord pasii necesari pentru ca situatia respectiva sa nu se mai repete.

Si totusi, ne luptam in continuare cu feedback-ul. Ne dorim in continuare sa fim mai buni, dar ne retine cumva lumina asta proasta pe care o punem pe feedback. Pentru ca suntem perfectionisti, pentru ca nu credem suficient de mult ca e bine ceea ce facem, pentru ca un comportament nu este ceva palpabil, cuantificabil.

Ca sa mai stingem putin becul ala negru pus deasupra feedback-ului, m-am gandit la cateva propuneri pe care te invit sa le testezi:

– atunci cand dai un feedback, spune: “Comportamentul Anei, vreau sa-i dau un feeback.” De multe ori spunem: “Ana, vreau sa-ti dau un feedback”. In acel moment, Ana va crede cu siguranta ca vrei sa ii dai ei ca persoana o parere si nu comportamentului ei;

– pana sa oferi un feedback unei persoane, vezi cum s-ar desfasura asta intr-un cadru mai putin formal. La o discutie la cafea, la pranz, vorbiti despre acel proiect si vezi care a fost perspectiva acelei persoane. Intreab-o ce a fost bine si ce ar imbunatati. Vezi daca aveti aceleasi idei si atunci feedback-ul ar putea fi mai usor de asimiliat si inteles;

– si acum, feedback-ul tip furtuna. Numele este unul aleatoriu si se raporteaza la metafora de la inceput. Mai exact, daca de-a lungul timpului oferi feedback pozitiv oamenilor din jur, in momentul in care vei vrea sa le faci un comentariu la comportament intr-un sens constructiv, proiectat spre viitor, acela va fi asimilat mai usor. La fel ca o furtuna de vara. O imbratisam, invatam sa dansam cu ea pentru ca stim ca ne va face bine, ne va racori si pentru ca ne putem baza ca imediat dupa vor urma zile insorite.

Vedeti care este cea mai buna varianta pentru voi. Se pot intampla situatii in care sa nu puteti oferi feedback verbal. O puteti face si in scris. Cu atat mai mult cu cat tehnologia ne ajuta din ce in ce mai mult in ultima vreme. Cu timpul, veti putea sa stati si fata in fata cu cealalta persoana si sa-i spuneti ceea ce ganditi. Pana atunci insa, creati zile insorite de vara colegilor vostri, astfel incat sa le fie mai usor sa treaca peste furtuni.

 

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Planificarea în avans a teambuilding-ului: cheia succesului