Ce fac diferit oamenii super productivi? – HPDI

Ce fac diferit oamenii super productivi?

În 2018, am dat peste o poză care a devenit virală în mediul online pentru citatul: „Ai același număr de ore pe zi ca și Beyoncé”. Mă îndoiesc că cineva a devenit mai productiv sau a atins culmile succesului ca urmare a acestor cuvinte, însă m-au făcut să mă întreb: Persoanele cu performanțe înalte își abordează zilele și munca în mod diferit decât majoritatea oamenilor? Cum devin oamenii atât de eficienți și productivi?

Pentru a explora întrebarea, mi-am propus să urmăresc o serie de podcast-uri cu autori, muzicieni, antreprenori și lideri de afaceri. Am urmărit întrebări despre rutină, obiceiuri, practici și hack-uri de lucru pentru a înțelege ce fac diferit oamenii super productivi în comparație cu persoanele obișnuite.

Patru sfaturi au ieșit în evidență pentru mine:

1. Grupează-ți întâlnirile

Dacă ești un entuziast al productivității la locul de muncă sau în viața personală, probabil ai auzit des de activitatea cunoscută sub numele de „batching”. Batching-ul este actul de grupare a sarcinilor împreună pentru eficientizarea timpului. Aplicarea lui în cazul verificării email-urilor a devenit un sfat comun de productivitate. Ideea de bază constă în planificarea a maxim 3 intervale de timp pe parcursul zilei în care să treci complet prin inbox, eliberându-ți astfel timp pentru a te concentra pe muncă fără distrageri.

Aplicând aceeași metodă de batching, întâlnirile, apelurile sau evenimentele virtuale pot deveni și ele la fel de eficiente.

Cercetările de la Universitatea din Ohio au arătat că, atunci când avem o întâlnire stabilită în următoarea oră sau două, vom fi cu 22% mai puțin productivi în comparație cu atunci când nu avem întâlniri viitoare. Practic, înainte de un apel pe Zoom cu un coleg, o întâlnire cu echipa sau un 1 on 1 cu managerul, productivitatea noastră scade pentru că ne folosim mare parte din resurse gândindu-ne la ceea ce vom spune și la întrebările pe care le vom avea în legătură cu subiectele discutate.

Grupându-ți întâlnirile într-un singur interval din zi, te vei asigura că nu ai o întrerupere majoră după colț și vei putea să crești nivelul tău de productivitate.

2. Evită să utilizezi mouse-ul

Poate sună puțin ciudat, însă un studiu realizat de Brainscape a constatat că majoritatea oamenilor pierd în medie 2 secunde pe minut de lucru folosind mouse-ul în loc de comenzile rapide de la tastatură. Asta înseamnă nici mai mult, nici mai puțin de 8 zile pe an! Învățarea comenzilor rapide de la tastatură poate aduce beneficii majore pentru productivitatea oricăruia dintre noi. Din fericire, majoritatea software-urilor împărtășesc aceleași comenzi rapide, ceea ce înseamnă că cu cât înveți mai mult, cu atât vei deveni mai rapid!

3. Fă pași mici spre un comportament mai bun

Dacă încerci să stabilești obiceiuri de lucru mai sănătoase, Matt Mullenweg, co-fondatorul WordPress și Automattic, susține că micile schimbări comportamentale pot duce la cele mai mari câștiguri: „Dacă ceea ce este cel mai aproape de patul meu atunci când mă trezesc este Kindle și nu telefonul, e mult mai probabil să citesc”.

Cu alte cuvinte, ia în considerare obiceiurile pe care vrei să le schimbi și gândește-te la modul în care îți poți modifica mediul pentru a influența aceste comportamente. De exemplu, ai auzit probabil că oprirea telefonului sau punerea acestuia în modul avion te poate ajuta să rămâi mai concentrat asupra muncii. În același mod, efectuarea unor mici modificări în jurul tău te poate inspira să realizezi acțiuni pe care le-ai evitat sau pe care nu le faci în mod natural.

Dacă vrei să citești mai mult, pune un teanc de cărți în fiecare cameră. Dacă vrei să verifici social media mai rar, plasează aplicațiile într-un folder din telefon astfel încât să necesite mai mult timp pentru a le deschide. Dacă vrei să eviți să verifici e-mailurile toată ziua, blochează-ți notificările sau setează un anumit interval pentru ele astfel încât să nu fi distras de fiecare notificare nouă. Ai prins ideea :D.


Tu ce faci diferit pentru a fi mai productiv?

Surse: Harvard Business Review, 2020

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație