De ce Project Management?
“The P in PM is as much about People Management as it is about Project Management.” (Cornelius Fichtner)
Managementul unui proiect presupune organizare, planificare, conducere, coordonare și evaluare a activităților și a resurselor necesare pentru atingerea unui anumit obiectiv, încadrându-te în timp și buget.
OBIECTIVELE CURSULUI
- Înțelegerea diferenței dintre obiectivele de business și cele ale unui proiect
- Realizarea unei strategii pentru succesul activității de project management (prioritizare, delegare)
- Distribuirea echitabilă a fiecărei sarcini – WBS (Work Break Down Structure)
- Organizarea unui proiect prin raportarea la interval de timp, resurse, riscuri și calitate
- Cunoașterea pașilor și a domeniilor existente pentru project management
TOPICURILE CURSULUI
- Ce înțelegem prin proiect și managementul acestuia.
- Definiții, exemple, imaginea de ansamblu a conceptului.
- Pașii/ etapele managementului de proiect
- Inițiere (actori importanți, stakeholderi, etape)
- Planificare/ organizare
- Execuție/ construcție
- Control/ evaluare
- Încheierea proiectului/ livrarea proiectului
- Evaluare post-proiect
- Managerul de proiect
- Rol, abilitați, sarcini, viziunea managerului (coordonare, gestionare a resurselor, motivare, delegare, follow-up, etc.)
- WBS – work break down structure
- Definiții, exemple, etape ale WBS
- Gestionarea resurselor și a bugetului
- Fiecare proiect are resurse și bugete specifice. În etapa de planificare a proiectului, managerului acestuia trebuie să estimeze resursele necesare și să nu le depășească. O resursă foarte importantă de care trebuie să țină cont orice manager este cea umană, care are nevoie de motivare și coaching de-a lungul întregului proiect.
- Managementul riscului
- Cum poate fi anticipat orice risc și cum pot fi identificate cele mai bune soluții, dar și cum pot fi prevenite riscurile care nu se afla în controlul nostru
- Managementul calității și livrarea proiectului
- Fiecare proiect presupune un management al calității, iar acesta trebuie să corespundă întocmai angajamentului. Definirea conceptului, stabilirea standardelor și atingerea acestora
- Metode Agile aplicabile pentru managementul proiectelor
- 2 ședințe zilnice
- ședinte standing
- coaching