7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație – HPDI

7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație

Am stabilit deja că un lider nu este mereu o funcție de îndeplinit, ci câțiva oameni care aleg să îl urmeze, oameni pe care îi inspiră, învață, ghidează. Oameni care sunt acolo nu din obligație, ci din dorința de a fi mai buni.

Poate că unul dintre cele mai dificile lucruri pe care le are de făcut un lider este acela de a excela mereu, de a fi tot timpul de neoprit, de a crește oameni. Presiunea care rezulta din această cursă este una extraordinară și se aliniază la KPI-uri, obiective și rapoarte, ajungând să determine unii dintre manageri să renunțe în pragul burn out-ului. Iar majoritatea dintre aceștia se tem că va veni un moment când nu vor mai fi suficienți, că oamenii nu vor veni în continuare la ei. Secretul de cele mai multe ori ale legătură cu transmiterea înțelepciunii, lecțiilor, întrebărilor care generează soluții. Un lider devine cu adevărat valoros atunci când reușește prin ceea ce a dat mai departe să crească alți lideri, să îi învețe, să aibă curaj și încredere că aceștia vor duce mai departe mesajul lui.

Iar când sunt atât de multe obiective de atins, unele dintre ele copleșitoare, cum putem reuși să atragem și să păstrăm în interiorul echipei cei mai buni lideri?

Iată câteva practici utile pentru retenția liderilor într-o organizație:

  1. Definirea foarte clară a performanței pentru fiecare rol din interiorul unei echipe

Atunci când succesul nu este foarte clar evidențiat, liderii pot pune la îndoială modul lor de lucru și îndeplinirea așteptărilor. Mai mult decât atât, aceștia pot simți că nu este locul potrivit pentru ei și că nu pot face performanță îndeplinind acest rol.

  1. Stabilirea unui plan de carieră foarte clar

Liderii care știu foarte bine care este planul de carieră pe care îl pot urma sunt mai dispuși să rămână într-o organizație. Definirea acestor obiective pe termen lung îi motivează și le oferă claritate cu privire la planurile de viitor.

  1. Încurajarea manifestării empatiei

Oamenii care simt că managerului îi pasă de ceea ce li se întâmplă într-un mod cât se poate de autentic vor avea mai multă încredere și vor ști că fiecare decizie va fi luată având în vedere și interesele sale.

  1. Dezvoltarea personală este una dintre priorități

Liderii cărora le sunt prezentate periodic oportunități de a participa la training-uri și sesiuni de coaching vor simți că organizația din care fac parte îi pregătește pentru noi oportunități.

  1. Promovarea coachingului în interiorul echipei

Coaching-ul ajută membrii echipei să se simtă apreciați și consolidează dialogul dintre lideri și superiorii acestora. Asta pentru că pot primi în acest cadru feedback și aprecieri.

  1. Oferirea de feedback în mod regulat

Liderii care primesc constant feedback consideră că li se oferă informații valoroase despre cum pot crește și deveni mai eficienți în viitor.

  1. Asigurarea unui început bun

Liderii care au toate instrumentele pregătite imediat cum au ajuns în echipă sunt mai tentați să nu o părăsească. Având acces la toate informațiile necesare pentru a face performanță, aceștia vor lua decizii rapide și informate.

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Studiu de caz LEONI România: Succesul Academiei care transformă perspectivele șefilor de echipă din producție