5 lucruri pe care nu le datorezi managerului tau – HPDI

5 lucruri pe care nu le datorezi managerului tau

După o zi de muncă suficient de lungă, ajungi acasă unde te aştepţi la o oază de linişte şi pace. Însă de câte ori s-a întâmplat ca în acel moment telefonul să sune, inbox-ul să fie plin de e-mailuri de la oameni care aşteaptă răspunsuri imediate?

Cu toate că cei mai mulţi oameni pretind că se deconectează de îndată ce ajung acasă, cercetările recente arată contrariul.

Un studiu realizat de Asociaţia Americană de Psihologie a constatat că mai mult de 50% dintre americani îşi verifică e-mail-ul de serviciu înainte și după orele de lucru, pe parcursul week-end-ului chiar și atunci când sunt bolnavi. Chiar mai rău, 44% dintre americani verifică e-mailul de lucru în vacanță.

Un studiu realizat de Universitatea Northern Illinois a constatat că oamenii care trebuie să răspundă la e-mail-uri în afara orelor de muncă, sunt supuși unui stres prelungit, pe care cercetătorii l-au denumit „telepressure”. Telepressure descrie o stare în care oamenii nu sunt capabili să se relaxeze și să se decupleze cu adevărat de locul de muncă. Această stare prelungită de stres este teribil de dăunătoare pentru sănătatea ta. Pe lângă creșterea riscului de apariţie a bolilor cardiovasculare, depresie şi obezitate, stresul scade puterea de concentrare.

Trebuie să stabilim limite clare între viața noastră personală și profesională. În cazul în care nu facem acest lucru, munca, sănătatea și viața noastră personală suferă. Iată la ce nu ar trebui niciodată să renunți pentru locul de muncă sau de dragul managerului tău:

1. Sănătatea ta

Este dificil să-ţi dai seama când şi cum să stabileşti nişte limite pentru sănătatea ta la locul de muncă, deoarece declinul este treptat. Stăm toată ziua pe scaun şi nu realizăm cât de important este să facem măcar 20 de minute de exerciţii zilnic. Nu te odihneşti suficient şi laşi stresul, uşor, uşor să pună stăpânire pe tine. Fără să-ţi dai seama, te trezeşti cu o durere constantă de spate iar cearcănele par să nu mai dispară.

Nu lăsa lucrurile să se strecoare pe lângă tine și cea mai bună modalitate prin care poţi face acest lucru este menţinerea unei rutine. Da, rutina nu ucide întotdeauna. Gândeşte-te la ceea ce trebuie să faci pentru a fi sănătos (plimbări în timpul prânzului, week-end-uri libere, fără laptop la plajă), fă-ţi un plan și respectă-l indiferent de consecinţe. Dacă nu o faci, tu eşti cel care permite muncii să te acapareze.

2. Familia ta

Familia poate fi foarte uşor o victimă colaterală a muncii tale. Mulți dintre noi privim serviciul ca pe un mijloc de întreţinere a familiilor noastre. Ne gândim că trebuie să câştigăm cât mai mulţi bani astfel încât copiii noştri să meargă la cele mai bune şcoli, să nu simtă nicio restricţie financiară.

Cu toate că aceste gânduri sunt bine intentionate, cred că uităm de multe ori că ne privăm membrii familiei de cel mai important lucru: timpul pe care ar trebui să-l petrecem alături de ei. Ceea ce probabil nu realizăm este faptul că cea mai de preţ avere este cutia de amintiri a familiei.

3. Sănătatea ta mintală

Un loc de muncă nu are dreptul la nicio „porţie” din  sănătatea ta mintală. Niciun angajator nu-ţi va monitoriza sănătatea. Tu eşti singurul responsabil de asta şi, pentru a-ţi menţine sănătatea, trebuie să-ţi stabileşti nişte limite clare.

De multe ori, pentru a păstra un echilibru ai nevoie şi de alte activităţi, pasiuni, hobby-uri în afara job-ului. Când ai  deja o zi productivă la muncă iar managerul îţi cere şi mai mult, cel mai sănătos lucru pe care îl poţi face este să-l refuzi şi să te bucuri de timpul tău alături de prieteni.

Astfel, te vei întoarce la muncă odihnit şi relaxat. Bineînţeles că poţi lucra peste program dacă doreşti dar este important să îi poţi spune managerului tău „nu” atunci când ai nevoie să te detaşezi.

4. Identitatea ta

Job-ul este o parte importantă a identității tale, te defineşte. Este periculos, însă, să permiţi muncii tale să devină întreaga ta identitate. Cum îţi dai seama de acest lucru? Când te gândeşti la cele mai importante lucruri din viaţa ta şi realizezi că te raportezi doar la job.

Atunci când viața ta nu se rezumă doar la muncă, acest lucru te ajută să elimini stresul, să te dezvolţi ca persoană și de asemenea să eviţi epuizarea.

5. Integritatea ta

Poate că unul dintre cei mai mari factori de stres îl constituie sacrificarea integrităţii. Odată ce îţi dai seama că acțiunile și convingerile tale nu sunt aliniate cu ceea ce faci la job, este timpul să-i spui managerului tău că nu eşti dispus să faci lucrurile în modul lui. Dacă acest lucru reprezintă o problemă pentru manager, poate că ar fi timpul să urmaţi drumuri diferite.

Vorbim foarte des despre acest echilibru pe care ar trebui să-l avem între viaţa profesională şi personală şi mulţi sunt cei sceptici. De ce? Pentru că acest echilibru este considerat o himeră sau un ideal intangibil. Însă, dacă ne stabilim nişte limite foarte clare peste care nu suntem dispuşi să ne sacrificăm sănătatea, familia sau integritatea, atunci este foarte posibil să atingem acest echilibru. Dar există un truc pentru a putea stabili aceste limite, trebuie să ne cunoaştem foarte bine. Trebuie să ştim foarte bine ceea ce ne dorim şi trebuie să realizăm că, atât timp cât nu avem grijă de noi, nimeni nu o va face în locul nostru.

 [:en]5lucruripecarenuledatorezimanageruluiDupă o zi de muncă suficient de lungă, ajungi acasă unde te aştepţi la o oază de linişte şi pace. Însă de câte ori s-a întâmplat ca în acel moment telefonul să sune, inbox-ul să fie plin de e-mailuri de la oameni care aşteaptă răspunsuri imediate?

Cu toate că cei mai mulţi oameni pretind că se deconectează de îndată ce ajung acasă, cercetările recente arată contrariul.

Un studiu realizat de Asociaţia Americană de Psihologie a constatat că mai mult de 50% dintre americani îşi verifică e-mail-ul de serviciu înainte și după orele de lucru, pe parcursul week-end-ului chiar și atunci când sunt bolnavi. Chiar mai rău, 44% dintre americani verifică e-mailul de lucru în vacanță.

Un studiu realizat de Universitatea Northern Illinois a constatat că oamenii care trebuie să răspundă la e-mail-uri în afara orelor de muncă, sunt supuși unui stres prelungit, pe care cercetătorii l-au denumit „telepressure”. Telepressure descrie o stare în care oamenii nu sunt capabili să se relaxeze și să se decupleze cu adevărat de locul de muncă. Această stare prelungită de stres este teribil de dăunătoare pentru sănătatea ta. Pe lângă creșterea riscului de apariţie a bolilor cardiovasculare, depresie şi obezitate, stresul scade puterea de concentrare.

Trebuie să stabilim limite clare între viața noastră personală și profesională. În cazul în care nu facem acest lucru, munca, sănătatea și viața noastră personală suferă. Iată la ce nu ar trebui niciodată să renunți pentru locul de muncă sau de dragul managerului tău:

1. Sănătatea ta

Este dificil să-ţi dai seama când şi cum să stabileşti nişte limite pentru sănătatea ta la locul de muncă, deoarece declinul este treptat. Stăm toată ziua pe scaun şi nu realizăm cât de important este să facem măcar 20 de minute de exerciţii zilnic. Nu te odihneşti suficient şi laşi stresul, uşor, uşor să pună stăpânire pe tine. Fără să-ţi dai seama, te trezeşti cu o durere constantă de spate iar cearcănele par să nu mai dispară.

Nu lăsa lucrurile să se strecoare pe lângă tine și cea mai bună modalitate prin care poţi face acest lucru este menţinerea unei rutine. Da, rutina nu ucide întotdeauna. Gândeşte-te la ceea ce trebuie să faci pentru a fi sănătos (plimbări în timpul prânzului, week-end-uri libere, fără laptop la plajă), fă-ţi un plan și respectă-l indiferent de consecinţe. Dacă nu o faci, tu eşti cel care permite muncii să te acapareze.

2. Familia ta

Familia poate fi foarte uşor o victimă colaterală a muncii tale. Mulți dintre noi privim serviciul ca pe un mijloc de întreţinere a familiilor noastre. Ne gândim că trebuie să câştigăm cât mai mulţi bani astfel încât copiii noştri să meargă la cele mai bune şcoli, să nu simtă nicio restricţie financiară.

Cu toate că aceste gânduri sunt bine intentionate, cred că uităm de multe ori că ne privăm membrii familiei de cel mai important lucru: timpul pe care ar trebui să-l petrecem alături de ei. Ceea ce probabil nu realizăm este faptul că cea mai de preţ avere este cutia de amintiri a familiei.

3. Sănătatea ta mintală

Un loc de muncă nu are dreptul la nicio „porţie” din  sănătatea ta mintală. Niciun angajator nu-ţi va monitoriza sănătatea. Tu eşti singurul responsabil de asta şi, pentru a-ţi menţine sănătatea, trebuie să-ţi stabileşti nişte limite clare.

De multe ori, pentru a păstra un echilibru ai nevoie şi de alte activităţi, pasiuni, hobby-uri în afara job-ului. Când ai  deja o zi productivă la muncă iar managerul îţi cere şi mai mult, cel mai sănătos lucru pe care îl poţi face este să-l refuzi şi să te bucuri de timpul tău alături de prieteni.

Astfel, te vei întoarce la muncă odihnit şi relaxat. Bineînţeles că poţi lucra peste program dacă doreşti dar este important să îi poţi spune managerului tău „nu” atunci când ai nevoie să te detaşezi.

4. Identitatea ta

Job-ul este o parte importantă a identității tale, te defineşte. Este periculos, însă, să permiţi muncii tale să devină întreaga ta identitate. Cum îţi dai seama de acest lucru? Când te gândeşti la cele mai importante lucruri din viaţa ta şi realizezi că te raportezi doar la job.

Atunci când viața ta nu se rezumă doar la muncă, acest lucru te ajută să elimini stresul, să te dezvolţi ca persoană și de asemenea să eviţi epuizarea.

5. Integritatea ta

Poate că unul dintre cei mai mari factori de stres îl constituie sacrificarea integrităţii. Odată ce îţi dai seama că acțiunile și convingerile tale nu sunt aliniate cu ceea ce faci la job, este timpul să-i spui managerului tău că nu eşti dispus să faci lucrurile în modul lui. Dacă acest lucru reprezintă o problemă pentru manager, poate că ar fi timpul să urmaţi drumuri diferite.

Vorbim foarte des despre acest echilibru pe care ar trebui să-l avem între viaţa profesională şi personală şi mulţi sunt cei sceptici. De ce? Pentru că acest echilibru este considerat o himeră sau un ideal intangibil. Însă, dacă ne stabilim nişte limite foarte clare peste care nu suntem dispuşi să ne sacrificăm sănătatea, familia sau integritatea, atunci este foarte posibil să atingem acest echilibru. Dar există un truc pentru a putea stabili aceste limite, trebuie să ne cunoaştem foarte bine. Trebuie să ştim foarte bine ceea ce ne dorim şi trebuie să realizăm că, atât timp cât nu avem grijă de noi, nimeni nu o va face în locul nostru.

voicalaura

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Studiu de caz: Academia First Time Manager, Atunci când "manager" înseamnă mai mult decât un titlu