Astazi esecul este gratuit – HPDI

Astazi esecul este gratuit

Avem doua super-oferte: o punga de 250 de grame de cafea Kupi Luwak pentru care puteti plati numai 12 lei sau aceeasi cantitate de cafea Lavazza 100% arabica, gratuita. Ce ai alege daca ar trebui sa iei o decizie in 3 minute?

Daca ai ales produsul gratuit, este o reactie absolute fireasca, intalnita la peste 80% dintre cei care sunt pusi intr-o situatie similara. Pe de alta parte, daca ai fi avut mai mult timp la dispozitie, ai fi aflat ca tipul de cafea Kupi Luwak, mai putin cunoscut, este cel mai scump si rar din lume. Acesta este produs in Arhipelagul Indonezian, fiind extrem de apreciat pentru lipsa gustului amar, dar si aroma inedita cu note florale si cu un usor gust de caramel.

Fiecare dintre noi, daca ar fi avut mai mult timp de gandire, analiza si documentare, si-ar fi dat seama ca pretul de 12 lei este o super-oferta si ca merita sa profiti din plin de ea. Pe de alta parte, aparitia cuvantului “gratuit” intr-o oferta de genul acesta anuleaza orice valoare reala a unui produs sau serviciu. “Gratuit” vine cu o incarcatura emotionala care face ca un produs sau serviciu sa fie cu mult mai tentant decat oricare altul.

Totusi, de unde apare acest “scurt-circuit” in creierul nostru atunci cand auzim cuvantul „gratuit”? Explicatia este una psihologica: ne temem de esec. Orice produs/ serviciu pentru care platim, vine la pachet si cu un risc: acela de a face o investitie proasta, in contextul in care acesta nu s-ar fi ridicat la nivelul asteptarilor noastre. Si atunci, orice lucru care vine etichetat ca fiind „gratuit”, in raport cu oricare altul pentru care ar fi trebuit sa platim, implica risc zero. Pasim usor-usor in zona de confort si ne instalam confortabil. Experientele anterioare ne imping sa nu lansam nicio idee noua pentru care nu avem garantat succesul inca de la inceput. Ori, cine nu isi doreste succesul? Pe de alta parte, daca stramosii nostri s-ar fi temut sa atinga focul pentru ca ar fi esuat, astazi nu l-am putea controla si folosi in beneficiul nostru.

Cum reactionam in fata unei situatii in care nu suntem siguri ca vom reusi? Sau ce am face daca, inca de la inceput, am avea asigurat succesul? Studiile au aratat ca succesul ne da o anumita putere, iar puterea este unul dintre cele mai periculoase droguri. Recomandarea noastra ar fi sa constientizati teama de esec, sa va luptati cu ea zilnic si sa ii adaugati un strop de inconstienta. Pana la urma, daca invatam din esecuri, de ce ne temem atat de mult sa le facem? Haideti sa ne asumam fiecare greseala, sa intelegem ca este parte din procesul nostru de dezvoltare si sa privim fiecare lucru ca pe o experienta noua in care alegem sa credem! Esecul este numai conotatia negativa pe care alegem noi sa o dam unui lucru care nu s-a intamplat exact asa cum ne-am asteptat.

Faceti din fiecare esec un biletel in borcanul cu bucurii.

 

 

semnatura articol alexandra

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Planificarea în avans a teambuilding-ului: cheia succesului