Care sunt cei mai „rasfatati” clienti? – HPDI

Care sunt cei mai „rasfatati” clienti?

nlnl

Suntem mereu cu ochii pe profit, ne agitam atunci cand vine vorba de vanzari si ne chinuim sa oferim clientilor ce avem noi mai bun. Oare ne concentram atentia in directia potrivita? De multe ori uitam ce avem in „ograda” si ca de aici pleaca majoritatea solutiilor pentru problemele noastre.

Avem 3 intrebari pe care sa le adresam managerilor pusi in slujba clientilor de orice fel.

1. Cine este principalul client?

De multe ori raspunsul la aceasta intrebare creeaza confuzie intre manageri. Suntem tentati sa raspundem ca, important este clientul care aduce cel mai mult venit in companie sau clientul cel mai vechi.

Cel mai important client al tau este business-ul tau, sunt angajatii tai, esti TU. In momentul in care vei reusi sa tratezi clientii externi ca pe oamenii de care esti inconjurat zi de zi la birou, vei putea oferi acel plus de valoare spre care tindem cu totii. Este de stiut faptul ca nu poti trata clientul mai bine de cat esti tratat tu insuti.

2. Sunt angajatii tai cei mai importanti clienti?

In cazul in care raspunsul la aceasta intrebare este nu, a venit timpul sa te gandesti la o schimbare.  Nu este greu sa iti „rasfeti” angajatii.

In primul rand asigura-te ca sunt bine pregatiti, ca au avut parte de programe de training care sa ii ajute pe viitor. Gaseste-le oportunitati de dezvoltare si incurajeaza-i sa isi ia responsbilitati.  Masoara-le performantele si asigura-le suportul de care au nevoie in relatiile cu clientii mai dificili.

3. Este cultura organizatiei orientata spre clientul intern?

Conceptul de cultura organizationala se refera la valorile, principiile si comportamentul pe care il au oamenii din compania ta. Mai mult ca sigur impart  vocabular, idei sau obiceiuri si cu cat vor sta mai mult impreuna vor actiona mai asemanator.

Cultura organizationala pleca de sus, de la manageri, asa ca esti direct responsabil de aceasta parte a problemei.  Tu poti crea o cultura bazata pe clientul intern iar ei, pentru ca vad in tine un model, o vor accepta si si-o vor insusi in timp.

­ Cand lucrurile merg bine in interiorul organizatiei se vede si in exterior. Oamenii tai vor deveni ambasadori ai companiei si relatiile cu clientii se vor imbunatati considerabil.  Trateaza cu acelasi interes si clientii interni pentru ca in final voi sunteti cei mai importanti.

autor2

[:en]

Suntem mereu cu ochii pe profit, ne agitam atunci cand vine vorba de vanzari si ne chinuim sa oferim clientilor ce avem noi mai bun. Oare ne concentram atentia in directia potrivita? De multe ori uitam ce avem in „ograda” si ca de aici pleaca majoritatea solutiilor pentru problemele noastre.

Avem 3 intrebari pe care sa le adresam managerilor pusi in slujba clientilor de orice fel.

1. Cine este principalul client?

De multe ori raspunsul la aceasta intrebare creeaza confuzie intre manageri. Suntem tentati sa raspundem ca, important este clientul care aduce cel mai mult venit in companie sau clientul cel mai vechi.

Cel mai important client al tau este business-ul tau, sunt angajatii tai, esti TU. In momentul in care vei reusi sa tratezi clientii externi ca pe oamenii de care esti inconjurat zi de zi la birou, vei putea oferi acel plus de valoare spre care tindem cu totii. Este de stiut faptul ca nu poti trata clientul mai bine de cat esti tratat tu insuti.

2. Sunt angajatii tai cei mai importanti clienti?

In cazul in care raspunsul la aceasta intrebare este nu, a venit timpul sa te gandesti la o schimbare.  Nu este greu sa iti „rasfeti” angajatii.

In primul rand asigura-te ca sunt bine pregatiti, ca au avut parte de programe de training care sa ii ajute pe viitor. Gaseste-le oportunitati de dezvoltare si incurajeaza-i sa isi ia responsbilitati.  Masoara-le performantele si asigura-le suportul de care au nevoie in relatiile cu clientii mai dificili.

3. Este cultura organizatiei orientata spre clientul intern?

Conceptul de cultura organizationala se refera la valorile, principiile si comportamentul pe care il au oamenii din compania ta. Mai mult ca sigur impart  vocabular, idei sau obiceiuri si cu cat vor sta mai mult impreuna vor actiona mai asemanator.

Cultura organizationala pleca de sus, de la manageri, asa ca esti direct responsabil de aceasta parte a problemei.  Tu poti crea o cultura bazata pe clientul intern iar ei, pentru ca vad in tine un model, o vor accepta si si-o vor insusi in timp.

­ Cand lucrurile merg bine in interiorul organizatiei se vede si in exterior. Oamenii tai vor deveni ambasadori ai companiei si relatiile cu clientii se vor imbunatati considerabil.  Trateaza cu acelasi interes si clientii interni pentru ca in final voi sunteti cei mai importanti.

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație