Comunicarea nonverbala nu daunează grav sanatatii – HPDI

Comunicarea nonverbala nu daunează grav sanatatii

Varieties of poses man waiting for job interview. =Ni se întâmplă de multe ori ca în locurile publice să studiem oamenii. Fie că suntem la metrou, fie că suntem la muncă, vedem nişte gesturi care transmit ceva. Ne plimbăm pe stradă şi vedem oameni care joacă mima fără să ştie.

Va mai aduceţi aminte de filmele mute cu Charles Chaplin, Stan şi Bran? Am crescut cu aceste filme. Erau pionierii comunicării nonverbale în arta cinematografică. Ţin minte că rămâneam frapată chiar dacă nu există subtitrare. Acţiunea se petrecea prin simpla mişcare a corpului şi imaginile nu aveau nevoie de vorbe. Mişcările lor nu mai aveau nevoie de niciun cuvânt.

Profesorii psihologi A. Mehrabian şi M.Weiner, primii care au studiat limbajele non verbale, au făcut o cercetare privind acest comportament nonverbal. Au constatat că proporţia în care folosim limbajul corpului este mai mare decât limbajul verbal. Astfel, 7% din comunicare are loc verbal, restul de 93% fiind transmis prin intermediul gesturilor, expresiilor faciale, poziţiei corpului, cât şi tonului verbal.
Un mare impact asupra unui interviu îl are acest limbaj nonverbal. De exemplu, recruterii au un limbaj al corpului bine controlat astfel încât niciodată candidatul nu-şi va da seama de intenţiile angajatorului. Practic ceea ce ne trădează la interviu este acest limbaj al corpului. De aceea, cunoaşterea unor indici corporali poate fi un avantaj pentru fiecare dintre noi.
Potrivit consultantului în training corporatist, Karen Exkorn, totul se reduce la a face cealaltă persoană să simtă că îi acorzi întreaga ta atenţie.
„Puterea limbajului corporal te poate ajuta să obţii ceea ce vrei”, e de părere Exkorn.

Iată trei sfaturi oferite de acesta de care trebuie să se ţină cont la un interviu:

1. Foloseşte un limbaj deschis al trupului
Nu ţine picioarele sau braţele încrucişate când încerci să convingi pe cineva, pentru că poţi părea defensiv.
Spatele drept şi capul sus, precum şi poziţia trasă în spate a umerilor va sugera interlocutorului încredere în sine şi hotărâre.

2. Acordă atenţie
Va fi greu să convingi pe cineva să facă ce doreşti, dacă nu eşti atent la ceea ce spune sau te laşi distras de alte lucruri în mijlocul discuţiei.

3. Poziţia picioarelor
Exkorn: „Dacă te afli cu faţa la interlocutor, dar vârfurile picioarelor sunt îndreptate într-un unghi diferit, şi nu înainte, asta indica faptul că vrei să te îndepărtezi de persoană cu care discuţi”.

4. Gesturi
Gestul reflex de a scoate ochelarii de pe nas şi de a lua unul dintre braţele ochelarilor şi a-l duce în dreptul gurii sugerează interes şi chiar dorinţa de a spune ceva. De aceea, e bine sa fim atenţi la gesturile pe care le avem.

5. Îmbrăcămintea
Fiind fata în faţă cu intervievatorul, acesta te va studia, iar ceea ce va vedea poate fi la fel de important cu ceea ce vei zice. Ţinuta ta trebuie să fie adecvată domeniului în care lucrezi, îţi poţi exprima personalitatea prin ţinută pe care o adopţi.

Acestea sunt cateva reguli de bază. Spre ce? Spre un limbaj nonverbal eficient.[:en] 

Varieties of poses man waiting for job interview. =

Ni se întâmplă de multe ori ca în locurile publice să studiem oamenii. Fie că suntem la metrou, fie că suntem la muncă, vedem nişte gesturi care transmit ceva. Ne plimbăm pe stradă şi vedem oameni care joacă mima fără să ştie.

Va mai aduceţi aminte de filmele mute cu Charles Chaplin, Stan şi Bran? Am crescut cu aceste filme. Erau pionierii comunicării nonverbale în arta cinematografică. Ţin minte că rămâneam frapată chiar dacă nu există subtitrare. Acţiunea se petrecea prin simpla mişcare a corpului şi imaginile nu aveau nevoie de vorbe. Mişcările lor nu mai aveau nevoie de niciun cuvânt.

Profesorii psihologi A. Mehrabian şi M.Weiner, primii care au studiat limbajele non verbale, au făcut o cercetare privind acest comportament nonverbal. Au constatat că proporţia în care folosim limbajul corpului este mai mare decât limbajul verbal. Astfel, 7% din comunicare are loc verbal, restul de 93% fiind transmis prin intermediul gesturilor, expresiilor faciale, poziţiei corpului, cât şi tonului verbal.
Un mare impact asupra unui interviu îl are acest limbaj nonverbal. De exemplu, recruterii au un limbaj al corpului bine controlat astfel încât niciodată candidatul nu-şi va da seama de intenţiile angajatorului. Practic ceea ce ne trădează la interviu este acest limbaj al corpului. De aceea, cunoaşterea unor indici corporali poate fi un avantaj pentru fiecare dintre noi.
Potrivit consultantului în training corporatist, Karen Exkorn, totul se reduce la a face cealaltă persoană să simtă că îi acorzi întreaga ta atenţie.
„Puterea limbajului corporal te poate ajuta să obţii ceea ce vrei”, e de părere Exkorn.

Iată trei sfaturi oferite de acesta de care trebuie să se ţină cont la un interviu:

1. Foloseşte un limbaj deschis al trupului
Nu ţine picioarele sau braţele încrucişate când încerci să convingi pe cineva, pentru că poţi părea defensiv.
Spatele drept şi capul sus, precum şi poziţia trasă în spate a umerilor va sugera interlocutorului încredere în sine şi hotărâre.

2. Acordă atenţie
Va fi greu să convingi pe cineva să facă ce doreşti, dacă nu eşti atent la ceea ce spune sau te laşi distras de alte lucruri în mijlocul discuţiei.

3. Poziţia picioarelor
Exkorn: „Dacă te afli cu faţa la interlocutor, dar vârfurile picioarelor sunt îndreptate într-un unghi diferit, şi nu înainte, asta indica faptul că vrei să te îndepărtezi de persoană cu care discuţi”.

4. Gesturi
Gestul reflex de a scoate ochelarii de pe nas şi de a lua unul dintre braţele ochelarilor şi a-l duce în dreptul gurii sugerează interes şi chiar dorinţa de a spune ceva. De aceea, e bine sa fim atenţi la gesturile pe care le avem.

5. Îmbrăcămintea
Fiind fata în faţă cu intervievatorul, acesta te va studia, iar ceea ce va vedea poate fi la fel de important cu ceea ce vei zice. Ţinuta ta trebuie să fie adecvată domeniului în care lucrezi, îţi poţi exprima personalitatea prin ţinută pe care o adopţi.

Acestea sunt cateva reguli de bază. Spre ce? Spre un limbaj nonverbal eficient.

 

Autor: Azaleea Cadinoiu

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație