Cum eviti situatiile de criza – HPDI

Cum eviti situatiile de criza

47667Autor: Radu Vlase

In general, situatiile de criza apar atunci cand se incalca deadline-urile sau cand rezultatele nu sunt conform asteptarilor. Probabil, presiunea care se creeaza atunci cand afli ca ai timp limitat pentru a finaliza o anumita actiune sau volumul mare de munca fac aceste puncte cheie din cadrul proiectelor sa fie cele mai detestate de catre un manager de proiect.

Cu toate acestea,  succesul echipei depinde de ele. Lucram cu oameni, ceea ce inseamna ca situatii neprevazute pot aparea tot timpul. Este mai bine sa fii pregatit si sa incerci sa anticipezi astfel de momente. In articolul de astazi iti vom prezenta cateva modalitati prin care sa eviti cat mai mult cu putinta situatiile de criza.

1. Fa-ti un plan

Chiar daca ai gandit deja proiectul impreuna cu echipa ta, nu ar strica sa iti faci un plan de actiune doar al tau, in care sa tii evidenta taskurilor. Fa-l cat mai detaliat astfel incat sa poti sa il urmaresti usor si sa stii constant ce volum de munca au oamenii tai.

2. Prioritizeaza

Inainte sa incepi arunca o privire peste lucrurile pe care le ai de facut. Gandeste-te care dintre ele sunt cele mai importante sau cele mai urgente, abia apoi treci la delegare. In felul acesta salvezi timp si te poti concentra pe gestionarea proiectului.

3. Cunoaste-ti oamenii

Probabil nu este primul proiect la care lucrezi cu cei din echipa ta. Daca nu ii cunosti inca ar trebui sa incepi sa o faci. Tu trebuie sa stii cel mai bine cine da randament mai bun atunci cand munceste sub presiunea deadline-ului, cine gestioneaza mai bine sarcinile  importante sau cine este mai bun pe latura operationala.

4.Verifica periodic stadiul proiectului

Este neproductiv sa iti imaginezi ca, odata sarcinile trasate, nu mai trebuie sa verifici stadiul proiectului pe care il conduci. Este chiar indicat sa ceri rapoarte in mod frecvent, fie ele si informale. In acest fel, poti depista eventualele disfunctionalitati si erori inainte de a fi prea tarziu.

5. Deadline-ul

In cazul in care taskul nu este finalizat pana la termenul limita, apare situatia de criza. Se intarzie din ce in ce mai mult si totul se termina cu un proiect care nu este gata la timp. Pentru a evita acest aspect, incearca sa iti asiguri o perioada de siguranta. Stabileste un termen limita mai scurt  cu cateva zile inaintea celui real. Acest lucru iti va da destul timp pentru a pune totul la punct, in cazul intarzierilor si al posibilelor erori care ar trebui corectate.

6. Fii pregatit pentru esec

Nu intotdeauna lucrurile se intampla asa cum vrei tu. Pregateste-te pentru un posibil esec asa cum te-ai pregati pentru succesul proiectului. Cu cat esti mai prevazator cu atat ai mai multe sanse sa eviti greselile si posibilele situatii neprevazute.

Incearcă sa urmezi aceste sfaturi si vei vedea ca deadline-urile vor deveni doar niste limite fictive. Daca aplici cum trebuie aceste lucruri vei termina munca inaintea termenelor limita.

Lucrurile care nu se intampla la timp, dintr-un motiv sau altul, creeaza foarte mult stres. Acesta se aduna nu doar pentru tine dar si pentru colegii din echipa ta.

Vezi mai multe despre cum poti sa combati stresul, in trainingul de stress management pe care il sustine colegul nostru,Alexandru Busila.

 fii-curios-cu-un-clickstress-management

[:en]

In general, situatiile de criza apar atunci cand se incalca deadline-urile sau cand rezultatele nu sunt conform asteptarilor. Probabil, presiunea care se creeaza atunci cand afli ca ai timp limitat pentru a finaliza o anumita actiune sau volumul mare de munca fac aceste puncte cheie din cadrul proiectelor sa fie cele mai detestate de catre un manager de proiect.

Cu toate acestea,  succesul echipei depinde de ele. Lucram cu oameni, ceea ce inseamna ca situatii neprevazute pot aparea tot timpul. Este mai bine sa fii pregatit si sa incerci sa anticipezi astfel de momente. In articolul de astazi iti vom prezenta cateva modalitati prin care sa eviti cat mai mult cu putinta situatiile de criza.

1. Fa-ti un plan

Chiar daca ai gandit deja proiectul impreuna cu echipa ta, nu ar strica sa iti faci un plan de actiune doar al tau, in care sa tii evidenta taskurilor. Fa-l cat mai detaliat astfel incat sa poti sa il urmaresti usor si sa stii constant ce volum de munca au oamenii tai.

2. Prioritizeaza

Inainte sa incepi arunca o privire peste lucrurile pe care le ai de facut. Gandeste-te care dintre ele sunt cele mai importante sau cele mai urgente, abia apoi treci la delegare. In felul acesta salvezi timp si te poti concentra pe gestionarea proiectului.

3. Cunoaste-ti oamenii

Probabil nu este primul proiect la care lucrezi cu cei din echipa ta. Daca nu ii cunosti inca ar trebui sa incepi sa o faci. Tu trebuie sa stii cel mai bine cine da randament mai bun atunci cand munceste sub presiunea deadline-ului, cine gestioneaza mai bine sarcinile  importante sau cine este mai bun pe latura operationala.

4.Verifica periodic stadiul proiectului

Este neproductiv sa iti imaginezi ca, odata sarcinile trasate, nu mai trebuie sa verifici stadiul proiectului pe care il conduci. Este chiar indicat sa ceri rapoarte in mod frecvent, fie ele si informale. In acest fel, poti depista eventualele disfunctionalitati si erori inainte de a fi prea tarziu.

5. Deadline-ul

In cazul in care taskul nu este finalizat pana la termenul limita, apare situatia de criza. Se intarzie din ce in ce mai mult si totul se termina cu un proiect care nu este gata la timp. Pentru a evita acest aspect, incearca sa iti asiguri o perioada de siguranta. Stabileste un termen limita mai scurt  cu cateva zile inaintea celui real. Acest lucru iti va da destul timp pentru a pune totul la punct, in cazul intarzierilor si al posibilelor erori care ar trebui corectate.

6. Fii pregatit pentru esec

Nu intotdeauna lucrurile se intampla asa cum vrei tu. Pregateste-te pentru un posibil esec asa cum te-ai pregati pentru succesul proiectului. Cu cat esti mai prevazator cu atat ai mai multe sanse sa eviti greselile si posibilele situatii neprevazute.

Incearcă sa urmezi aceste sfaturi si vei vedea ca deadline-urile vor deveni doar niste limite fictive. Daca aplici cum trebuie aceste lucruri vei termina munca inaintea termenelor limita.

Lucrurile care nu se intampla la timp, dintr-un motiv sau altul, creeaza foarte mult stres. Acesta se aduna nu doar pentru tine dar si pentru colegii din echipa ta.

Vezi mai multe despre cum poti sa combati stresul, in trainingul de stress management pe care il sustine colegul nostru,Alexandru Busila.

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație