De ce sunt concediati Millennials? – HPDI

De ce sunt concediati Millennials?

Generatia Millennials, acest subiect indelung dezbatut si niciodata incheiat este abordat din ce in ce mai des alaturi de conotatii negative. De unde natura negativa? Pentru ca, deocamdata, la masa speakerilor sunt cei care nu fac parte din aceasta generatie. Intrebati cum vad ei piata muncii, Millennials spun ca sunt neintelesi si le este greu sa se integreze. Ce am invatat eu pana acum despre Millennials si motivele pentru care raman foarte putin intr-o companie?

  1. Nu muncesc 8 ore: Tendinta generatiei Millennials este de a munci eficient. Asta inseamna ca vor rezolva taskurile pe care le primesc in cel mai scurt timp posibil, iar timpul ramas vor sa-l investeasca in viata personala. Iar acest comportament poate fi condamnat de companie. Pentru noua generatie nu conteaza timpul petrecut la job, ci rezultatele. Astfel ca, un manager primeste recomandarea de a evalua daca rezultatele pe care un tanar le livreaza intr-un timp mai scurt este la fel ca cel al altei persoane care aloca un timp mai mare taskului.
  2. Sunt mai interesati de training si dezvoltare personala: Chiar daca investitiiile in oameni au crescut considerabil in ultimii ani, cei din generatia Millennials isi doresc si mai mult, iar cerintele lor par uneori exagerate in contextul in care nu aduc un plus rezultatelor zilnice. Dorinta lor de a cunoaste si de a creste poate fi exagerata, insa asta ii mentine pe ei motivati. O solutie ar fi sa le recomandati sa caute un mentor in companie de la care sa invete anumite lucruri sau sa primeasca sfaturi. De asemenea, puteti dezvolta si programe de invatare in companie.
  3. Sunt mereu nefericiti si nemultumiti de companie si beneficii: Mare parte din aceasta atitudine vine de acasa, acolo unde au fost invatati ca vor primi daruri indiferent de ceea ce fac (acesta provine de la cadourile primite de la parintii care compensau lipsa prin obiecte materiale). Imediat ce dispare sentimentul de bucurie al unui nou job, apare tendinta lor de a cere mai multe lucruri in schimbul muncii lor, fiind constant nemultumiti de ceea ce primesc. O solutie pentru aceasta situatie poate fi reprezentata de stabilirea clara inca de la angajare a sistemului de primire a beneficiilor. De asemenea, Millennials pot fi invatati sa isi descopere si factorii motivationali intriseci pe care ii pot activa mai des. Ajutati sa descopere ce anume le place la jobul lor si sa se axeze pe aceste detalii inainte sa ceara lucruri extra.
  4. Atitudinea nepotrivita: Cred ca ei sunt experti inca de la inceputul jobului si ca ei le stiu pe toate. Pentru ca este prima generatie care a crescut cu accesul liber la informatie, pentru ei a cunoaste nu este o provocare. De cele mai multe ori noutatea pentru ei apare la momentul punerii in practica a teoriei. Echipa ii poate invata sa inteleaga care este nivelul lor de experienta si cat mai au de lucrat pentru a putea sa pretinda ca sunt experti si in partea practica.
  5. Nu se aliniaza la cultura companiei: Aceasta problema a generatiei a facut ca o serie de companii sa isi schimbe cultura organizationala si procesele interne pentru a se potrivi noului val de angajati. Tendinta lor de a lucra mai putin, de a isi dori libertate si flexibilitate a facut ca acum multinationalele sa aiba culturi bazate pe intraprenoriat incercand sa simuleze o atmosfera tipica firmelor antreprenoriale. Recomandarea mea ar fi ca inca de la momentul recrutarii, ambele parti sa acorde aceeasi importanta valorilor ca si abilitatilor.
  6. Conflicte in echipa/ego: Orice anagajat indiferent de varsta poate intra in conflicte de munca. Si daca in trecut parintii nostri erau nevoiti sa ramana la job si isi rezolvau probleme, pentru tanara generatie aflata pe o piata a muncii in care companiile nu reusesc sa gaseasca angajatii potriviti, un conflict de lunga durata cu echipa poate fi considerat un motiv de concediere sau demisie. O solutie ar fi potrivirea de caractere in echipa, rezolvarea discutiilor in contradictoriu pana sa ajunga la conflicte si eliminarea ego-ului prin crearea unui mediu de incredere si performanta comuna.

Concedierea unui anagajat, indiferent de generatie este o responsabilitate a ambelor parti. Inainte sa luati decizia de concediere ganditi-va daca voi ca manager sau companie ati facut tot ce v-a stat in putinta pentru a ajuta angajatul sa aiba performanta. Iar daca esti angajat – Millennial gandeste-te daca tu ai dat 100% din potentialul tau ca sa ai rezultate. Iar daca raspunsul este ”Da” de ambele parti e momentul sa va luati la revedere. Daca acesta este ”Nu” invitati la o discutie cealalta parte si cereti ajutorul. Pentru ca scopul vostru comun este Performanta!

 

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație