Esti prea destept ca sa nu spui ce gandesti – HPDI

Esti prea destept ca sa nu spui ce gandesti

Iată o situaţie în care şi tu ai fost, cel puţin o dată: ai o idee interesantă, de pe urma căreia crezi vor beneficia colegii tăi. Chiar dacă crezi în ideea ta, îţi este teamă să o exprimi. Ce te opreşte? Întrebarea: ce se întâmplă dacă șeful tău nu este de acord? Și chiar mai rău, ce vei face dacă managerul va crede că este un concept de-a dreptul idiot?

Însă şi mai descurajator este scenariul când nu ţi-ai exprimat ideea şi un alt coleg de-al tău a avut una similară iar managerul a fost foarte încântat.

Aceasta este dovada că ești suficient de inteligent pentru a vorbi mai des atunci când ai o opinie la locul de muncă.

Iată câteva motive pentru care ar trebui să ai curaj să te exprimi fără teamă:

1. Nu ai fi fost angajat dacă managerul tău nu şi-ar fi dorit opiniile tale

Managerul tău nu ar fi angajat pe cineva care să fie doar “suficient de bun”. Probabil că ai trecut printr-un proces de interviu destul de lung şi anevoios iar managerul tău te-a ales pe tine dintr-un teanc de alte CV-uri.

Cu excepția cazului în care lucrezi pentru compania cea mai demotivată de pe fața pământului, șeful tău, probabil, s-a gândit foarte bine ce fel de om a căutat pentru poziţia în care eşti. Așadar, nu numai că nu crede că ești suficient de inteligent pentru a vorbi despre ideile pe care le ai, probabil că se așteaptă să o faci mai des.

2. Chiar şi ideile „necoapte” se pot transforma în discuţii interesante

Când vine vorba de un proiect amplu, care va dura luni de zile și necesită un buget enorm, nu este, poate, cea mai bună idee să spui: „Am o idee vagă”. Cu toate acestea, în cazul în care vorbești cu șeful tău în afara contextului, este perfect în regulă să spui: „M-am gândit la această idee în ultimul timp, și, deși nu o am foarte bine conturată, mă întrebam cum ţi se pare până acum.”

Toţi avem această temere, în sensul că, înainte de a vorbi cu un superior trebuie să-i expunem ideea foarte detaliată, foarte bine documentată cu cifre. Cu toate acestea, în cele mai multe cazuri, acesta este un scenariu derulat doar în mintea noastră. Chiar și o idee coaptă pe jumătate ar putea aminti managerul tău despre ceva important sau îţi poate completa ideea.

3. Dacă tu nu vorbeşti, nimeni nu va vorbi pentru tine

Este frustrant atunci când unul dintre colegii tăi vine cu o părere care sună aproape identic cu cea la care te gândeai tu. Aceasta este o situaţie des întâlnită dar nu înseamnă că aşa se întâmplă mereu. Așa că, dacă te simți inspirat și ai despre ce discuta, depinde de tine să preiei iniţiativa şi să spui ceea ce gândeşti.

Crede-mă cel mai rău scenariu nu este acela în care tu spui o idee şi nu este cea mai potrivită. Cel mai rău scenariu este acela în care ai avut o idee ce ar fi putut schimba lumea sau cel puţin ar fi putut produce schimbări în companie şi ai ţinut-o secret. Desigur, nu trebuie să exagerăm, adică să vorbim doar de dragul de a vorbi în şedinţe însă gândeşte-te că faci un deserviciu întregii echipe atunci când taci.

Da, ştiu, este intimidant să discuţi cu managerul tău, pe care îl respecţi şi îl admiri, dar asta nu înseamnă că nu eşti suficient de inteligent pentru a-i propune o iniţiativă minunată. Curajul face ce ţie îţi este frică să faci. Nu poate exista curaj decât dacă eşti speriat. Nu uita că viaţa se micşorează sau să le lărgeşte direct proporţional cu curajul.

 [:en]esti prea destept sa nu spui ce gandestiIată o situaţie în care şi tu ai fost, cel puţin o dată: ai o idee interesantă, de pe urma căreia crezi vor beneficia colegii tăi. Chiar dacă crezi în ideea ta, îţi este teamă să o exprimi. Ce te opreşte? Întrebarea: ce se întâmplă dacă șeful tău nu este de acord? Și chiar mai rău, ce vei face dacă managerul va crede că este un concept de-a dreptul idiot?

Însă şi mai descurajator este scenariul când nu ţi-ai exprimat ideea şi un alt coleg de-al tău a avut una similară iar managerul a fost foarte încântat.

Aceasta este dovada că ești suficient de inteligent pentru a vorbi mai des atunci când ai o opinie la locul de muncă.

Iată câteva motive pentru care ar trebui să ai curaj să te exprimi fără teamă:

1. Nu ai fi fost angajat dacă managerul tău nu şi-ar fi dorit opiniile tale

Managerul tău nu ar fi angajat pe cineva care să fie doar “suficient de bun”. Probabil că ai trecut printr-un proces de interviu destul de lung şi anevoios iar managerul tău te-a ales pe tine dintr-un teanc de alte CV-uri.

Cu excepția cazului în care lucrezi pentru compania cea mai demotivată de pe fața pământului, șeful tău, probabil, s-a gândit foarte bine ce fel de om a căutat pentru poziţia în care eşti. Așadar, nu numai că nu crede că ești suficient de inteligent pentru a vorbi despre ideile pe care le ai, probabil că se așteaptă să o faci mai des.

2. Chiar şi ideile „necoapte” se pot transforma în discuţii interesante

Când vine vorba de un proiect amplu, care va dura luni de zile și necesită un buget enorm, nu este, poate, cea mai bună idee să spui: „Am o idee vagă”. Cu toate acestea, în cazul în care vorbești cu șeful tău în afara contextului, este perfect în regulă să spui: „M-am gândit la această idee în ultimul timp, și, deși nu o am foarte bine conturată, mă întrebam cum ţi se pare până acum.”

Toţi avem această temere, în sensul că, înainte de a vorbi cu un superior trebuie să-i expunem ideea foarte detaliată, foarte bine documentată cu cifre. Cu toate acestea, în cele mai multe cazuri, acesta este un scenariu derulat doar în mintea noastră. Chiar și o idee coaptă pe jumătate ar putea aminti managerul tău despre ceva important sau îţi poate completa ideea.

3. Dacă tu nu vorbeşti, nimeni nu va vorbi pentru tine

Este frustrant atunci când unul dintre colegii tăi vine cu o părere care sună aproape identic cu cea la care te gândeai tu. Aceasta este o situaţie des întâlnită dar nu înseamnă că aşa se întâmplă mereu. Așa că, dacă te simți inspirat și ai despre ce discuta, depinde de tine să preiei iniţiativa şi să spui ceea ce gândeşti.

Crede-mă cel mai rău scenariu nu este acela în care tu spui o idee şi nu este cea mai potrivită. Cel mai rău scenariu este acela în care ai avut o idee ce ar fi putut schimba lumea sau cel puţin ar fi putut produce schimbări în companie şi ai ţinut-o secret. Desigur, nu trebuie să exagerăm, adică să vorbim doar de dragul de a vorbi în şedinţe însă gândeşte-te că faci un deserviciu întregii echipe atunci când taci.

Da, ştiu, este intimidant să discuţi cu managerul tău, pe care îl respecţi şi îl admiri, dar asta nu înseamnă că nu eşti suficient de inteligent pentru a-i propune o iniţiativă minunată. Curajul face ce ţie îţi este frică să faci. Nu poate exista curaj decât dacă eşti speriat. Nu uita că viaţa se micşorează sau să le lărgeşte direct proporţional cu curajul.

voicalaura

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Planificarea în avans a teambuilding-ului: cheia succesului