Fara ea…nu exista echipa. – HPDI

Fara ea…nu exista echipa.

1Cati oameni, atatea pareri. Fiecare, cu strategia aferenta: obiectivul comun, valorile impartasite, comunicarea asertiva, liderul eficient etc. Toate acestea sunt lucruri care contribuie la constructia si imbunatatirea unei echipe. Exista insa un lucru fara de care acest concept nu va functiona niciodata asa cum ar trebui. Lipsa acestui element a dus la distrugerea aliantelor intre imperii, a provocat ruperea unor relatii trainice si a zadarnicit planuri ambitioase. Este vorba despre incredere.

Increderea ca cel de langa tine iti va fi alaturi in situatiile dificile. Increderea ca ceilalti iti vor spune onest ceea ce gandesc. Increderea ca lor le pasa de tine. Fara acest element, toate celelalte se vor prabusi ca un castel de carti de joc iar echipa va functiona doar partial.  Iata cateva asteptari pe care oamenii le au de la colegii lor dar si de la cei care ii manageriaza si , implicit, de la tine:

Sa fii onest si curajos. Nu trebuie sa spui neaparat ca esti de acord cu o idee. Dar atunci cand faci asta este necesar sa iti pastrezi parerea si sa o sustii chiar si in fata superiorilor. Duplicitatea si teama sunt primele lucruri care distrug increderea celorlalti.

Sa fii constant. Ceilalti au nevoie sa stie despre  comportamentul tau ca se manifesta ca regula si nu accidental. Chiar daca uneori el lasa de dorit, fa in asa fel ca aceste accese sa fie exceptia.  Atitudinea echilibrata este cea care, chiar daca nu lasa intotdeauna sa se vada implicarea dorita de ceilalti, transmite siguranta si incredere.

Sa fii deschis la noi idei. Nu conteaza cine le emite. Important este sa poti recunoaste o idee buna si sa te lupti ca ea sa fie implementata. Multe idei au sfarsit in uitare doar pentru ca oamenii nu au avut rabdare sa le asculte ori s-au lasat orbiti de prejudecati. Si daca esti atent, vei vedea ca oamenii care vin cu idei, sunt tematori. Incurajeaza-i.

Sa nu fii orgolios. Orgoliul este bun atunci cand provoaca un om sa evolueze. In relatiile zilnice, acest sentiment provoaca discutii neproductive si, invariabil, resentimente de ambele parti.

Sa fii pregatit sa  ii intelegi pe altii mai mult decat te inteleg ei pe tine. In felul acesta, nu doar ca ii vei cunoaste mai bine, vei afla si ca propriile tale limite sunt mult mai largi. In plus, vei reusi sa mentii o atmosfera mai relaxata la locul de munca. Asta nu inseamna sa accepti orice. Inseamna doar sa cauti sa intelegi comportamentul celorlalti inainte de a reactiona negativ.

Toate acestea sunt cu atat mai importante atunci cand tu ai sarcina de a-i menegeria pe ceilalti. Pentru ca increderea pe care ti-o acorda colegii face diferenta dintre un lider formal si unul informal.

Indiferent daca ti se pare corect sau nu, ei nu te vor urma atata timp cat nu reusesti sa le castigi increderea. Pentru ca ea face diferenta intre un grup si o echipa.

fii-curios-cu-un-clickinteligenta-emotionala

autorANDREI (1)

[:en]

Cati oameni, atatea pareri. Fiecare, cu strategia aferenta: obiectivul comun, valorile impartasite, comunicarea asertiva, liderul eficient etc. Toate acestea sunt lucruri care contribuie la constructia si imbunatatirea unei echipe. Exista insa un lucru fara de care acest concept nu va functiona niciodata asa cum ar trebui. Lipsa acestui element a dus la distrugerea aliantelor intre imperii, a provocat ruperea unor relatii trainice si a zadarnicit planuri ambitioase. Este vorba despre incredere.

Increderea ca cel de langa tine iti va fi alaturi in situatiile dificile. Increderea ca ceilalti iti vor spune onest ceea ce gandesc. Increderea ca lor le pasa de tine. Fara acest element, toate celelalte se vor prabusi ca un castel de carti de joc iar echipa va functiona doar partial.  Iata cateva asteptari pe care oamenii le au de la colegii lor dar si de la cei care ii manageriaza si , implicit, de la tine:

Sa fii onest si curajos. Nu trebuie sa spui neaparat ca esti de acord cu o idee. Dar atunci cand faci asta este necesar sa iti pastrezi parerea si sa o sustii chiar si in fata superiorilor. Duplicitatea si teama sunt primele lucruri care distrug increderea celorlalti.

Sa fii constant. Ceilalti au nevoie sa stie despre  comportamentul tau ca se manifesta ca regula si nu accidental. Chiar daca uneori el lasa de dorit, fa in asa fel ca aceste accese sa fie exceptia.  Atitudinea echilibrata este cea care, chiar daca nu lasa intotdeauna sa se vada implicarea dorita de ceilalti, transmite siguranta si incredere.

Sa fii deschis la noi idei. Nu conteaza cine le emite. Important este sa poti recunoaste o idee buna si sa te lupti ca ea sa fie implementata. Multe idei au sfarsit in uitare doar pentru ca oamenii nu au avut rabdare sa le asculte ori s-au lasat orbiti de prejudecati. Si daca esti atent, vei vedea ca oamenii care vin cu idei, sunt tematori. Incurajeaza-i.

Sa nu fii orgolios. Orgoliul este bun atunci cand provoaca un om sa evolueze. In relatiile zilnice, acest sentiment provoaca discutii neproductive si, invariabil, resentimente de ambele parti.

Sa fii pregatit sa  ii intelegi pe altii mai mult decat te inteleg ei pe tine. In felul acesta, nu doar ca ii vei cunoaste mai bine, vei afla si ca propriile tale limite sunt mult mai largi. In plus, vei reusi sa mentii o atmosfera mai relaxata la locul de munca. Asta nu inseamna sa accepti orice. Inseamna doar sa cauti sa intelegi comportamentul celorlalti inainte de a reactiona negativ.

Toate acestea sunt cu atat mai importante atunci cand tu ai sarcina de a-i menegeria pe ceilalti. Pentru ca increderea pe care ti-o acorda colegii face diferenta dintre un lider formal si unul informal.

Indiferent daca ti se pare corect sau nu, ei nu te vor urma atata timp cat nu reusesti sa le castigi increderea. Pentru ca ea face diferenta intre un grup si o echipa.

 

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație