Incercam, pe cat de mult posibil, sa evitam confruntarile. Este mult mai confortabil si mai usor asa, tinand cont ca suntem presati de timp, obiective, bugete, deadline-uri.
Ce facem insa, atunci cand ajungem sa ne dam seama ca nu suntem productivi ca si echipa din cauza unor probleme vechi, nerezolvate la timp? Cum gestionam momentul in care, trebuie sa ne asezam la masa si sa punem lucrurile la punct?
Discutiile pot lua intorsaturi neasteptate, de aceea ai nevoie sa stabilesti obiective clare inainte sa te aventurezi. Ca si lider al unei echipe este de datoria ta sa ai grija de emotiile si de nivelul de implicare al fiecarui membru.
Aptitudinile tale de leadership si coaching pot face diferenta in astfel de momente. Felul in care te comporti si modul in care interpretezi feedback-ul sunt foarte importante pentru a reusi sa iti aduci echipa inapoi pe picioare.
Pentru a-ti fi mai usor atunci cand ai de a face cu conflicte in echipa ta ai nevoie de:
1.Planificare
Planificarea este aptitudinea prin care identifici urmatorii pasi in rezolvarea conflictului si oportunitati de a imbunatati relatia dintre membrii echipei. Lasa-i pe ei sa isi ia responsabilitatea de a rezolva problema, astfel vor deveni constienti de calitatile celorlalti. De asemenea,poate reprezenta si o strategie de a masura progresul procesului.
2.Apropiere
Reprezinta obiectivul procesului. Este modul prin care fiecare se simte pe deplin inteles, capata incredere si o imagine mai buna a ceea ce va urma. Nu trebuie sa ii lasi cu sentimentul ca ceva nu a fost clarificat sau ca unele lucruri sunt mai putin importante de cat celelalte.
3.Pozitivism
Oamenii care au participat la sedinte tensionate pot pleca usor cu sentimente negative. Este important sa inchei intalnirea cu comentarii pozitive si sa le evidentiezi punctele forte. Comentariile pot avea legatura cu munca lor sau felul in care se comporta cu cei din jur . Scopul este acela de a le lasa o impresie buna despre sine si de a-si da seama ca reprezinta cu adevarat un plus pentru echipa..
4.Recapitulare
Recapitularea te asigura ca este clar pentru toata lumea ce urmeaza sa se intample. Te ajuta foarte mult sa punctezi la capitolul apropiere. Asigura-te ca nu mai exista frustrari si ca fiecare stie ce trebuie facut pentru perioada imediat urmatoare.
Adu-ti aminte cum ai tratat conflictele in trecut. Refoloseste metodele care au dus la rezolvarea lor si invata din greselile pe care le-ai facut. Foloseste-te de confruntari pentru a apropia echipa, pentru a dezvolta si motiva oamenii. Leadershipul si coachingul se dobandesc odata cu experienta, cunostintele si exercitiul.[:en]Incercam, pe cat de mult posibil, sa evitam confruntarile. Este mult mai confortabil si mai usor asa, tinand cont ca suntem presati de timp, obiective, bugete, deadline-uri.
Ce facem insa, atunci cand ajungem sa ne dam seama ca nu suntem productivi ca si echipa din cauza unor probleme vechi, nerezolvate la timp? Cum gestionam momentul in care, trebuie sa ne asezam la masa si sa punem lucrurile la punct?
Discutiile pot lua intorsaturi neasteptate, de aceea ai nevoie sa stabilesti obiective clare inainte sa te aventurezi. Ca si lider al unei echipe este de datoria ta sa ai grija de emotiile si de nivelul de implicare al fiecarui membru.
Aptitudinile tale de leadership si coaching pot face diferenta in astfel de momente. Felul in care te comporti si modul in care interpretezi feedback-ul sunt foarte importante pentru a reusi sa iti aduci echipa inapoi pe picioare.
Pentru a-ti fi mai usor atunci cand ai de a face cu conflicte in echipa ta ai nevoie de:
1.Planificare
Planificarea este aptitudinea prin care identifici urmatorii pasi in rezolvarea conflictului si oportunitati de a imbunatati relatia dintre membrii echipei. Lasa-i pe ei sa isi ia responsabilitatea de a rezolva problema, astfel vor deveni constienti de calitatile celorlalti. De asemenea,poate reprezenta si o strategie de a masura progresul procesului.
2.Apropiere
Reprezinta obiectivul procesului. Este modul prin care fiecare se simte pe deplin inteles, capata incredere si o imagine mai buna a ceea ce va urma. Nu trebuie sa ii lasi cu sentimentul ca ceva nu a fost clarificat sau ca unele lucruri sunt mai putin importante de cat celelalte.
3.Pozitivism
Oamenii care au participat la sedinte tensionate pot pleca usor cu sentimente negative. Este important sa inchei intalnirea cu comentarii pozitive si sa le evidentiezi punctele forte. Comentariile pot avea legatura cu munca lor sau felul in care se comporta cu cei din jur . Scopul este acela de a le lasa o impresie buna despre sine si de a-si da seama ca reprezinta cu adevarat un plus pentru echipa..
4.Recapitulare
Recapitularea te asigura ca este clar pentru toata lumea ce urmeaza sa se intample. Te ajuta foarte mult sa punctezi la capitolul apropiere. Asigura-te ca nu mai exista frustrari si ca fiecare stie ce trebuie facut pentru perioada imediat urmatoare.
Adu-ti aminte cum ai tratat conflictele in trecut. Refoloseste metodele care au dus la rezolvarea lor si invata din greselile pe care le-ai facut. Foloseste-te de confruntari pentru a apropia echipa, pentru a dezvolta si motiva oamenii. Leadershipul si coachingul se dobandesc odata cu experienta, cunostintele si exercitiul.
Leave a Response