Lucrul care conteaza cel mai mult la locul de munca – HPDI

Lucrul care conteaza cel mai mult la locul de munca

O să încep cu o întrebare. Dacă astăzi ar fi ultima zi din viaţa voastră, care ar fi cel mai mare regret al vostru? Am să vă ajut cu câteva răspunsuri posibile:

A) Aș fi vrut să fi răspuns la cât mai multe e-mailuri.

B) Mi-aş fi dorit să cumpăr cât mai multe acţiuni la Apple.

C) Mi-aş fi dorit să devin manager la una dintre cele mai mari companii din ţară.

D) Mi-aş fi dorit să fi petrecut mai mult timp cu oamenii pe care îi iubesc.

Dacă ați răspuns A, vă rog să vă opriți din citit şi să vă întoarceţi la e-mail-urile la care trebuie să răspundeţi. Dacă ați răspuns B sau C, există încă timp pentru a găsi următoarea investiție câștigătoare sau următoarea şansă de promovare. Sau poate că nu.

Toţi știm ce este cu adevărat important, dar în mod ironic avem tendinţa de a face opusul. Suntem prizonierii unui paradox: ne dorim să petrecem cât mai mult timp cu persoanele dragi din viaţa noastră însă se pare că facem tot posibilul ca acest lucru să nu se întâmple. Da, ştiu, astăzi aţi fost nevoiţi să staţi peste program pentru că trebuia neapărat să trimiteţi un raport. Da, ştiu, când ajungeţi la orele 20:00 acasă, mai lucraţi puţin pentru că acolo aveţi linişte. Da, ştiu, nu aţi reuşit să ajungeţi la serbarea copilului pentru ca deadline-urile vă forţau uşa.  Un lucru este cert, relațiile contează, nu numai în viața noastră personală, ci și în viața noastră profesională.

Ce înseamnă succesul pentru voi?

Cred că modul în care am ajuns să ne definim succesul este puţin distorsionat. Zilnic, suntem într-o cursă nebună, contracronometru. Fără să ne dăm neapărat seama, am devenit foarte egocentrişti și ocupaţi încercând să câștigam această cursă. O cursă la capătul cărei se află… Şi aici fiecare ar trebui să-şi răspundă.

Primul pas pentru a regândi succesul este de a reevalua valoarea relaţiilor pe care le avem cu ceilalţi.

Relațiile pozitive cu ceilalți prelungesc speranţa de viaţă

Harvard a demarat un studiu în perioada 1939-1944 pentru a înțelege care sunt factorii care îi fac pe oameni fericiți şi sănătoși. În acest studiu, mai multe generații de cercetători au urmărit, an după an, viața a 724 de oameni născuți și crescuți în Boston. Cercetătorii le-au pus întrebări legate de munca lor, familie și sănătate. În timpul studiului a fost observat modul în care viața lor a evoluat timp de 75 de ani.

Concluziile acestui studiu ne oferă perspective surprinzătoare dar în acelaşi timp evidente. Ceea ce ne face cu adevărat fericiți sunt relațiile durabile și pozitive cu oamenii din jurul nostru, oameni pe care îi iubim și respectăm. Relaţiile toxice sau nocive au efecte dăunătoare asupra sănătății, fericirii noastre și asupra speranței de viață.

Relațiile pozitive cu ceilalți, bazate pe încredere, respect și iubire nu ne prelungesc doar viața și ne fac fericiți, dar, de asemenea, ne protejează împotriva bolilor. Sentimentul că putem conta pe cei care ne iubesc – chiar dacă nu suntem de acord cu ei – ne generează o siguranţă interioară, sentimentul că nu suntem singuri pe această planetă.

Dar, ce înseamnă acest lucru pentru sfera profesională? Oamenii din jurul nostru ne ajuta să luăm decizii mai bune şi noi îi putem ajuta, de asemenea. Să presupunem, de exemplu, că sunteţi într-o expediţie cu alte persoane la Polul Nord şi v-aţi rătăcit. Aveţi 20 de obiecte cu voi: ceva de mâncare, o lanternă, o butelie mică, pungi din plastic, însă trebuie să alegeți doar unul dintre aceste obiecte pentru a supraviețui. Ce obiect veţi alege?

Echipa noastră a facilitat acest exerciţiu în nenumărate rânduri, iar concluzia este mereu aceeaşi: deciziile luate în echipă sunt mult mai bune decât cele luate individual.

Cele mai multe decizii la locul de muncă nu ne vor afecta viața imediat, din fericire. Însă a colabora cu oamenii din echipa noastră într-un mod pozitiv, poate avea un impact semnificativ asupra sănătății și fericirii noastre.

Gândiţi-vă că petrecem cel puțin 40 de ore pe săptămână, alături de colegii de muncă. Asta înseamnă mai mult timp petrecut cu aceste persoane decât cu familia noastră. Desigur, colegii noștri nu sunt tovarășii noștri în toate domeniile vieții. Dar, relațiile armonioase la locul de muncă, bazate pe respect, cooperare și încredere sunt esențiale pentru fericirea noastră. De multe ori pierdem din vedere un lucru extrem de important: nu putem să ne consolidăm relaţiile cu cei din jur dacă vom apela la ei doar atunci când avem nevoie de ceva. Trebuie să le donăm constant timpul, atenţia, respectul şi ajutorul nostru.

Toţi am întâlnit oameni care şi-au pierdut liniștea pentru că lucrează într-un mediu de lucru toxic, plin de energie negativă. În timp ce uneori nu putem schimba dramatic ceea ce se întâmplă în birourile noastre, putem schimba modul în care ne raportăm la această situaţie. Da, o soluţie ar fi să părăsim acel loc de muncă, fără să depunem eforturi în a rezolva situaţiile care ne streaza foarte mult. Însă nimic nu vă garantează că o dată ce aţi lăsat Cernobîlul în spate nu-l veţi reîntâlni la următorul loc de muncă. Aşadar, întrebarea e: cum putem face să creăm relaţii armonioase cu cei din jurul nostru?

 

 [:en]lucrulcareconteazacelmaimultlamuncaO să încep cu o întrebare. Dacă astăzi ar fi ultima zi din viaţa voastră, care ar fi cel mai mare regret al vostru? Am să vă ajut cu câteva răspunsuri posibile:

A) Aș fi vrut să fi răspuns la cât mai multe e-mailuri.

B) Mi-aş fi dorit să cumpăr cât mai multe acţiuni la Apple.

C) Mi-aş fi dorit să devin manager la una dintre cele mai mari companii din ţară.

D) Mi-aş fi dorit să fi petrecut mai mult timp cu oamenii pe care îi iubesc.

Dacă ați răspuns A, vă rog să vă opriți din citit şi să vă întoarceţi la e-mail-urile la care trebuie să răspundeţi. Dacă ați răspuns B sau C, există încă timp pentru a găsi următoarea investiție câștigătoare sau următoarea şansă de promovare. Sau poate că nu.

Toţi știm ce este cu adevărat important, dar în mod ironic avem tendinţa de a face opusul. Suntem prizonierii unui paradox: ne dorim să petrecem cât mai mult timp cu persoanele dragi din viaţa noastră însă se pare că facem tot posibilul ca acest lucru să nu se întâmple. Da, ştiu, astăzi aţi fost nevoiţi să staţi peste program pentru că trebuia neapărat să trimiteţi un raport. Da, ştiu, când ajungeţi la orele 20:00 acasă, mai lucraţi puţin pentru că acolo aveţi linişte. Da, ştiu, nu aţi reuşit să ajungeţi la serbarea copilului pentru ca deadline-urile vă forţau uşa.  Un lucru este cert, relațiile contează, nu numai în viața noastră personală, ci și în viața noastră profesională.

Ce înseamnă succesul pentru voi?

Cred că modul în care am ajuns să ne definim succesul este puţin distorsionat. Zilnic, suntem într-o cursă nebună, contracronometru. Fără să ne dăm neapărat seama, am devenit foarte egocentrişti și ocupaţi încercând să câștigam această cursă. O cursă la capătul cărei se află… Şi aici fiecare ar trebui să-şi răspundă.

Primul pas pentru a regândi succesul este de a reevalua valoarea relaţiilor pe care le avem cu ceilalţi.

Relațiile pozitive cu ceilalți prelungesc speranţa de viaţă

Harvard a demarat un studiu în perioada 1939-1944 pentru a înțelege care sunt factorii care îi fac pe oameni fericiți şi sănătoși. În acest studiu, mai multe generații de cercetători au urmărit, an după an, viața a 724 de oameni născuți și crescuți în Boston. Cercetătorii le-au pus întrebări legate de munca lor, familie și sănătate. În timpul studiului a fost observat modul în care viața lor a evoluat timp de 75 de ani.

Concluziile acestui studiu ne oferă perspective surprinzătoare dar în acelaşi timp evidente. Ceea ce ne face cu adevărat fericiți sunt relațiile durabile și pozitive cu oamenii din jurul nostru, oameni pe care îi iubim și respectăm. Relaţiile toxice sau nocive au efecte dăunătoare asupra sănătății, fericirii noastre și asupra speranței de viață.

Relațiile pozitive cu ceilalți, bazate pe încredere, respect și iubire nu ne prelungesc doar viața și ne fac fericiți, dar, de asemenea, ne protejează împotriva bolilor. Sentimentul că putem conta pe cei care ne iubesc – chiar dacă nu suntem de acord cu ei – ne generează o siguranţă interioară, sentimentul că nu suntem singuri pe această planetă.

Dar, ce înseamnă acest lucru pentru sfera profesională? Oamenii din jurul nostru ne ajuta să luăm decizii mai bune şi noi îi putem ajuta, de asemenea. Să presupunem, de exemplu, că sunteţi într-o expediţie cu alte persoane la Polul Nord şi v-aţi rătăcit. Aveţi 20 de obiecte cu voi: ceva de mâncare, o lanternă, o butelie mică, pungi din plastic, însă trebuie să alegeți doar unul dintre aceste obiecte pentru a supraviețui. Ce obiect veţi alege?

Echipa noastră a facilitat acest exerciţiu în nenumărate rânduri, iar concluzia este mereu aceeaşi: deciziile luate în echipă sunt mult mai bune decât cele luate individual.

Cele mai multe decizii la locul de muncă nu ne vor afecta viața imediat, din fericire. Însă a colabora cu oamenii din echipa noastră într-un mod pozitiv, poate avea un impact semnificativ asupra sănătății și fericirii noastre.

Gândiţi-vă că petrecem cel puțin 40 de ore pe săptămână, alături de colegii de muncă. Asta înseamnă mai mult timp petrecut cu aceste persoane decât cu familia noastră. Desigur, colegii noștri nu sunt tovarășii noștri în toate domeniile vieții. Dar, relațiile armonioase la locul de muncă, bazate pe respect, cooperare și încredere sunt esențiale pentru fericirea noastră. De multe ori pierdem din vedere un lucru extrem de important: nu putem să ne consolidăm relaţiile cu cei din jur dacă vom apela la ei doar atunci când avem nevoie de ceva. Trebuie să le donăm constant timpul, atenţia, respectul şi ajutorul nostru.

Toţi am întâlnit oameni care şi-au pierdut liniștea pentru că lucrează într-un mediu de lucru toxic, plin de energie negativă. În timp ce uneori nu putem schimba dramatic ceea ce se întâmplă în birourile noastre, putem schimba modul în care ne raportăm la această situaţie. Da, o soluţie ar fi să părăsim acel loc de muncă, fără să depunem eforturi în a rezolva situaţiile care ne streaza foarte mult. Însă nimic nu vă garantează că o dată ce aţi lăsat Cernobîlul în spate nu-l veţi reîntâlni la următorul loc de muncă. Aşadar, întrebarea e: cum putem face să creăm relaţii armonioase cu cei din jurul nostru?

 

voicalaura

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Studiu de caz: Academia First Time Manager, Atunci când "manager" înseamnă mai mult decât un titlu