Buletin de TeamBuilding – HPDI

Buletin de TeamBuilding

În 2006, din întâmplare, sau mai bine zis noroc, am fost inclusă în echipa de proiect care urma să implementeze un Team Building pentru o echipă din domeniul pharma. Nu știam cu ce se mănâncă acest serviciu – Team Building. Știu doar că în vara respectivă văzusem la televizor un reportaj despre companiile care investesc în oamenii lor prin activități de echipă. Mergeau împreună în locuri frumoase de la munte și încă am în minte o imagine clară cu un participant care se dădea pe tiroliană.

Pentru că da, în 2006, atunci când spuneai Team Building spuneai tiroliana, tras cu arcul sau urcat prin copaci. Dacă voiai ceva mai elaborat existau programe de Treasure Hunt, recreere de film sau construcții inedite, de la mașini la catapulte. Aceste programe se regăsesc și acum în paleta de opțiuni dar au suferit modificări considerabile: de la materiale la tehnică sau chiar facilitare. Și team building-ul a primit upgrade-uri la fel ca orice televizor sau telefon. S-a adaptat lumii în care trăim.

Ceea ce nu s-a schimbat sunt beneficiile unui astfel de program și asta pentru că el răspunde unor nevoi de bază a echipelor. Avantajele unei astfel de experiențe facilitate de către o echipa de traineri au rămas aceleași, însă modul în care ajungem la ele este diferit. Poate că în 2006, nu se insista atât de mult pe zona de debriefing, care a crescut în importanță în ultimii ani, prim prisma legăturii pe care o crează între experiență, învățare și impact.

 

Cum s-au schimbat programele de team building?

  1. Sunt mai complexe

Pe lângă complexitatea materialelor și instrumentelor puse la dispoziție participanților și activitățile se îmbracă acum în diverse concepte. Fie că vorbim de Games of Thrones, La Belle Epoque sau The Countdown, aceste programe aduc concepte complexe, povești personalizate și activității care se înlănțuie și crează contextul potrivit pentru participanți.

  1. Au la bază obiective

Fiecare program pleacă de la obiectivele de dezvoltare ale echipei. Astfel că, în funcție de unde vrem să ajungem cu echipa, construim prrogramul. Pe lângă obiectivele specifice de învățare, determinate pe baza unei analize de nevoi, există și câteva obiective generale:

–           Crează un context în care oamenii lucrează în echipă

–           Echipa conștientizează că poate lucra împreună mai eficient

–           Echipele se distrează împreună

–           Membrii comunică mai ușor

–           Se cunosc mai bine și construiesc relații mai apropiate

Aceste obiective se conturează în concluzii și acțiuni în zona de debriefing, care este bine articulată și ajută participanții să aibă un ”AHA Moment”.  Este un proces facilitat de conștientizare că în succesul echipei toți suntem importanți și responsabili.

  1. E un serviciu complet

Acum poți să organizezi toate aspectele unui program de Team Building cu o singură companie. Astfel că, parteneriatele dintre agențiile de turism și companiile de Team Building s-au dezvoltat și au creat relații puternice din care principalul beneficiar este echipa care pleacă în Team Building. Acum ai un singur punct de contact, o echipă de profesioniști, astfel încât singura ta sarcina că organizator este să te bucuri alături de colegii tăi de întreagă experiență.

Dacă această evoluție a activităților de echipă s-a parcurs gradual în toți anii de experiență, ei bine în 2020 acesta s-a schimbat total – Mediul ONLINE a intrat în joc.

Acum echipele, care înainte mergeau la munte și la mare și făceau activități outdoor (indoor era de doar back-up în caz de vreme rea, toată lumea voia să stea afară) acum se întâlnesc din confortul casei și trec printr-o altfel de experiență de echipă.

Ce nu s-a schimbat este nevoia oamenilor de a participa la astfel de activități alături de echipă și de a interacționa cu colegi într-un context diferit față de cel al ședințelor recurente. Astfel că digitalizarea și-a făcut loc în viața unui Team Building, iar noi am acceptat provocarea. Am căutat soluții pentru a aduce atmosfera din Team Building-ul clasic în mediul online.

Până acum am crescut oameni în peste 15 programe digitale pentru echipe, având live la Team Buildin-uri peste 750 de persoane. Interesul este în continuă creștere, asta și datorită încrederii pe care participanții o capată încă după prima experiență.

 

Dacă am discutat despre trecut și prezent, îmi iau și haina de Oracol și vreau să fac o previziune legată de Team Building:

Team Building is here to stay! Și online și offline. Cred că atunci când lucrurile se vor îmbunătății, și totul va fi safe, oamenii vor alerga către locația unui Team Building outdoor. Pentru că o să le fie dor să se urce în copaci cu echipa, să caute indicii sau să construiască cel mai tare cart și să relaționeze ca odinioară.

Însă, până la aceea cursă, vor fi la un click distanță de un Team Building digital alături de colegi, participând la programe online distractive care sparg rutina.

Îmi aduc aminte că la 14 ani, când mi-am luat buletinul, eram entuziasmată pentru că urma să primesc dreptul la câteva lucruri noi, cel mai important era că puteam să stau pe locul din dreapta față în mașină. Acum, la 14 ani de carieră cu noul Buletin de Team Building, sunt la fel de entuziasmată pentru că am putut să văd din primul rând cum s-a schimbat Team Building-ul. Păstrez în continuare energia și locul din primul rând alături de colegii mei!

 

 

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Planificarea în avans a teambuilding-ului: cheia succesului