Cum să construiești încrederea la nivelul echipei? Sfaturi primite de la cele mai performante echipe – HPDI

Cum să construiești încrederea la nivelul echipei? Sfaturi primite de la cele mai performante echipe

Atunci când într-o echipă există încredere, implicarea, creativitatea și performanța sunt la cote maxime. Cei care sunt feriți de stres și burnout rămân într-o echipă pentru mai mult timp. Iar cultivarea încrederii este esențială pentru construirea unei echipe performante.

De cele mai multe ori discutăm despre cultivarea încrederii la locul de muncă concentrându-ne pe  relația dintre manageri și restul echipei. Deși utilă, această abordare reprezintă doar jumătate din ecuație. La fel de importantă – dacă nu mai mult – este stabilirea încrederii între colegii de echipă. La urma urmei, majoritatea angajaților lucrează în echipă, iar cea mai mare parte a experienței lor zilnice implică interacțiunea cu colegii, adesea în absența unui șef.

Așadar, cum își construiesc cele mai bune echipe încrederea?

HBR a identificat în cadrul unui studiu 5 comportamente la nivelul echipelor care susțin această construcție.

  • Colaborarea nu este lăsată la voia întâmplării, ci planificată

Atunci când se implică într-un proiect nou majoritatea echipelor urmează aceiași pași: atribuie sarcini și încep să lucreze. Echipele performante, însă, încep prin a discuta modalitatea de lucru, reușind astfel să elimine din neînțelegerile care pot apărea de-a lungul colaborării.

Membrii echipelor obișnuiesc să vorbească despre task-urile la care sunt foarte buni, preferințelor lor în ceea ce privește modul de comunicare, dar și succese și eșecuri din experiențele anterioare. De asemenea, stabilesc încă de la început o strategie pentru worst case scenario în ceea ce privește colaborarea.

  • Comunicarea dintre colegi este continuă și nu ocazională

Un alt factor care diferențiază echipele performante se referă la predispoziția acestora de a împărtăși informații în mod proactiv.

Transparența în ceea ce privește proiectele și rezultatele sporește încrederea la nivelul echipei, dar încurajează și creativitatea și performanța. În schimb, dacă membrii echipei sunt tentați să ascundă informații de restul colegilor înseamnă că există probleme mai complexe, cum ar fi lipsa siguranței sau o luptă pentru putere.

Echipele performante împărtășesc informații fără a aștepta ca un manager să creeze un context pentru acestea. Iar asta, pe termen lung, conduce la crearea unei culturi de incluziune.

  • Echipele performante recunosc meritele

Să fii lăudat este minunat, dar poate să fie o ocazie foarte bună de consolidare a echipei. În loc să își atribuie toate meritele, membrii echipelor performante obișnuiesc să recunoască meritele tuturor celor implicați. Astfel, cresc șansele ca ceilalți colegi să se simtă apreciați cultivând încrederea la nivelul echipei.

Este o abordare inteligentă – și nu doar pentru că promovează o mai bună muncă în echipă. Studiile recente indică faptul că atunci când împărtășim meritul pentru realizările noastre, părem mai simpatici, fără să părem mai puțin capabili.

  • Echipele performante încurajează dezacordurile

Conflictele conduc la luarea unor decizii mai bune. De asemenea, încurajarea dezacordurilor și aducerea în discuție a nemulțumirilor consolidează relațiile, împiedicând ca aceste conflicte să devină personale. Conflictele din cadrul echipei pot fi percepute ca o amenințare sau o oportunitate. Iar interpretarea pe care o dăm noi influențează modul în care răspundem.

  • Echipele performante abordează proactiv tensiunile

Acest mod de a discuta despre conflicte reflectă o tendință mai largă în rândul echipelor de înaltă performanță de a adopta o mentalitate de creștere atunci când vine vorba de relațiile cu colegii. Acest termen este folosit de obicei pentru a descrie modul în care oamenii de succes răspund la eșecuri: crezând că rezultatele pot fi îmbunătățite prin efort, învățare și perseverență. Membrii echipelor performante erau de acord cu afirmații precum „chiar și cele mai bune relații de muncă au urcușuri și coborâșuri” și „majoritatea relațiilor de muncă pot fi deteriorate și reparate”. Cu alte cuvinte, ei cred că tensiunea este temporară și, cu puțin efort, relațiile pot fi salvat

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Tu ce tip de lider ești?