De ce teambuilding și nu drinkbuilding? – HPDI

De ce teambuilding și nu drinkbuilding?

În folclorul urban românesc există această denumire de „drinkbuilding”, prezentată în antiteză cu ideea de teambuilding.

Acum diferențe sunt multe, dincolo de denumire, iar ele se văd în zona de organizare, implementare și obiective. Ambele însă se referă la o ieșire informală cu ai tăi colegi, de obicei, undeva în afara biroului. Ieșire în care vă distrați, vă cunoașteți mai bine și interacționați într-un context diferit față de cel de zi cu zi. La finalul zilei se poate spune că ați adaugat amintiri noi în ghiozdanul cu experiențe și că nivelul de cunoștere inter-personală din echipă a crescut.

Diferențele dintre cele două concepte apar atunci când îți dorești ca ieșirea cu echipa ta să fie ceva mai special și să atingă obiective specifice, pe lângă discuțiile informale și obișnuita petrecere de seară. Aici drinkbuilding-ul se transformă în teambuilding. 

Partea de organizare a unui teambuilding pleacă, de obicei, de la inițiativa unui manager sau a departamentului de Resurse Umane sau de L&D, iar această inițiativă are în spate anumite obiective de creștere și dezvoltare a echipei în cauză. 

Atunci când te gândești să organizezi un Drinkbuilding elementul principal este, în cele mai multe cazuri, locația. Fie optați către o ieșire de o zi în orașul vostru, căutând astfel un spațiu cât mai central, sau alegeți să petreceți două zile, iar atunci cazarea trebuie să fie accesibilă și ofertantă din punct de vedere facilități.

Însă, pentru un teambuilding, lucrurile se complică puțin, pentru că dincolo de locație trebuie să iei în considerare și ce activități ar putea să atingă obiectivele echipei și să le corelezi cu spațiile și logistica necesară desfășurării lor. 

Orice eveniment cu echipa bifează din start partea de distracție, comunicare și cunoaștere informală. Dacă vrei ca echipa să conștientizeze și internalizele experiențele comune ar fi util să ai activități în program care să creeze un „Aha” moment, să îi scoată din zona de confort și să le creeze un context propice comunicării, colaborării și creativității.

În funcție de ce îți dorești să obții prin evenimentul tău de echipă și mai ales în funcție de stilul colegilor trebuie să alegi activitățile cele mai potrivite. E important să pui în balanță aceste două elemente deoarece la intersecția dintre obiective și contextul grupului o să găsești soluțiile ideale pentru voi.

Adică, din multitudinea de activități care poate ți-au atras atenția, alege-o pe cea care transmite cât mai bine mesajul organizației voastre. Știm că unul din blocajele care apar chiar în prima parte de organizare a unui teambuilding vine tocmai din dorința de a mulțumi pe toată lumea și de a alege ceva pe placul tutuor. Suntem cu toții diferiți (din fericire) așa că alegerea unei soluții potrivite pentru toți nu este una realistă. E important să mulțumești majoritatea, iar siguranța alegerii tale o să vină din încrederea că la baza activității stă un set de obiective clare. Dacă mai ai și un partener de încredere, succesul este aproape garantat. 

Alegerea activităților e un punct important, dar implementarea lor face ca obiectivele tale să fie transpuse în conștientizare și plan de acțiune pe viitor. Astfel că, la un teambuilding, orice moment este o sursă bună pentru un debrief. Debriefing-ul corelează activitatea cu obiectivele și punctează ce comportamente putem să luăm cu noi la birou. Prin tehnici specifice, debriefing-ul explorează experiența pe care au avut-o participanții și facilitează un proces propriu de învățare.

Pentru asta ai nevoie de un trainer care să poată conduce echipa pe drumul conștientizării. În partea de debrief participanții înțeleg că orice joc și activitate din timpul zilei este o sursă de inspirație pentru ce putem face mai bine în job-ul nostru de zi cu zi. Drinkbuilding-ului îi lipsește cu desăvârșire acest final. 

Ceea ce poate să fie o surpriză este că un Teambuilding conține și momente de „drinkbuilding”, spațiile de socializare, relaxare și distracție fiind nelipsite, dar integrate într-un mod care reprezintă o altă perspectivă de a învăța că suntem o echipă. 

Drinkbuilding-ul nu este personajul negativ al evenimentelor de echipă, dar este bine să înțelegem clar rolul lui și să apelăm la el doar pentru ce știe să facă: distracție & socializare.  

Dacă vrei însă o experiență memorabilă de învățare pentru echipa ta alege un Teambuilding.


Indiferent că alegi să organizezi teambuilding-ul intern sau alături de o echipă de specialiști care să faciliteze întreg evenimentul, selectează cu atenție obiectivele, fii atent la proces și trage concluziile potrivite și autentice pentru echipa ta!

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Roboții - viitorii lideri