Echipele la microscop. Fundamente științifice pentru construirea echipelor – HPDI

Echipele la microscop. Fundamente științifice pentru construirea echipelor

Orice manager la început de drum a identificat dificultăți atunci când a trebuit să reunească echipe, să le ducă în stadiul de performing, dar și să atragă bugete pentru dezvoltarea acesteia. În susținerea fiecărei decizii care va avea beneficii pe termen lung asupra echipelor, am structurat câteva informații bazate pe studii științifice.

  1. Cele mai bune 5 activități de teambuilding

Construirea unei echipe performante și activitățile de teambuilding sunt adesea privite în lumini foarte diferite. Teambuilding-ul este unul dintre acele subiecte care poate provoca multe priviri tăioase. Primul lucru pe care îl asociază oamenii de obicei cu această invitație sunt acele activități superficiale care forțează oamenii să se reunească într-un fel de scenariu ciudat, toți participanții fiind extrem de stânjeniți de proces și dornici ca evenimentul să se încheie cât mai curând.

Un studiu realizat de către Citrix vine să consolideze reputația teambuilding-ului: 31% dintre repondenți susțin că nu suportă activitățile de acest gen.

Cu toate acestea, publicația Harvard Business Review vine să susțină inițiativele de teambuilding susținând că o echipă conectată este una motivată. De asemenea, American Psychological Association (APA) a publicat un studiu din care reiese că activitățile de teambuilding îi fac pe angajați să se simtă mai apreciați și mai motivați să facă performanță.

Iată temele de teambuilding recomandate de către APA:

  • Activitățile fizice
  • Voluntariatul
  • Explorarea orașului
  • Workshop-uri de dezvoltare personală
  • Gătitul împreună
  1. Echipele au nevoie să discute subiecte independente de job

Un studiu de la Human Dynamics Laboratory al MIT arată că atunci când vine vorba de prezicerea succesului unei echipe, cel mai important element este cât de bine comunică echipa în timpul întâlnirilor informale. Asta nu înseamnă că toți membrii echipei trebuie să fie cei mai buni prieteni în afara jobului. Ci că nu ar trebui neglijate discuțiile care nu implică task-urile de la birou.

  1. Rockstar-urile pot face performanță numai datorită echipei

Un studiu de la Harvard publicat în 2006 a arătat că performanța generală a chirurgilor cardiaci s-a îmbunătățit în timp atunci când aceștia au putut să lucreze în mod constant cu echipa cu care erau obisnuiți. Această constatare este foarte importantă de luat în considerare atât pentru angajați, cât și pentru angajatori atunci când evaluează modul în care o anumită echipă contribuie la performanța rockstar-ului lor.

  1. Echipele remote pot face performanță mai bună decât cele prezente zilnic la birou

Un studiu din 2009 de la Sloan School of Management al MIT a evidențiat că echipele remote care lucrau pentru companiile de software au îndeplinit mai ușor obiectivele decât cele de la birou, cu condiția existenței unor sisteme foarte bine puse la punct.

Studiul a menționat o serie de elemente esențiale pentru echipele remote:

  • Membrii echipelor remote au nevoie să se simtă apreciați, chiar dacă nu sunt zilnic la birou; simțindu-se de cele mai multe ori ignorați
  • Un sistem de management foarte bine pus la punct este esențial în tot procesul remote; echipele au nevoie să vizualizeze în permanență deadline-uri, să le modifice sau organizeze
  • Obiectivele atinse trebuie comunicate la nivelul întregii echipe. Simpla întrebare: “Ce task ai îndeplinit astăzi?” nu este suficientă. O recomandare în acest sens ar fi integrarea unui comunicat săptămânal cu privire la realizările întregii echipe.
  1. Cele mai bune echipe au nevoie de o persoană cu gândire analitică

Un studiu realizat de către Carnegie Mellon University a evidențiat că prezența unei persoane cu gândire analitică la nivelul echipei este esențial pentru a aduce un echilibru celor cu viziune strategică. O persoană cu gândire analitică este văzută ca cineva care este foarte atentă la procesul din spatele unei acțiuni și pașii necesari pentru a atinge obiectivele stabilite. Pentru că, de cele mai multe ori, acest membru al echipei intră în dispută cu gânditorii strategici, recomandarea vizează educarea celorlați cu privire la importanța procesului de creație, a detaliilor și a planificării riscurilor.

  1. Echipele de succes pot să citească emoțiile

“Social sensitivity” se referă la o trăsătură foarte importantă a echipelor, și anume aceea de a citi emoțiile celorlalți. Coeziunea unei echipe este îmbunătățită atunci când poți citi pe chipul unui coleg frustrarea sau confuzia. Lucruri aparent mărunte, cum ar fi ascultarea activă a celor din fața noastră pot contribui la creșterea acestei sensibilități sociale.

  1. Cele mai bune echipe au în componență atât introvertiți, cât și extrovertiți

Multe companii își încurajează în mod activ angajații să se deschidă și să fie mai extrovertiți. Această mentalitate poate avea totuși și efecte negative pe termen lung, iar studiile au arătat că, deși nu impresionează la fel de mult ca extrovertiții, introvertiții sunt personaje cheie într-o echipă. De asemenea, deși la prima vedere aceștia nu au o influență prea mare în cadrul unui grup, pe termen lung statutul extrovertiților tinde să scadă.

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Tu ce tip de lider ești?