Motivarea angajaților nu e despre recompense și pedepse – HPDI

Motivarea angajaților nu e despre recompense și pedepse

Rezumat articol: Liderii se bazează adesea pe abordarea „morcov” vs. „băț” pentru a motiva angajații, context în care morcovul este o recompensă pentru task-urile îndeplinite bine, iar bățul este o consecință a neîndeplinirii acestora. 

Dar aceasta este o abordare învechită care nu funcționează niciodată cu adevărat bine. Motivația este mai puțin despre angajații care fac o muncă excelentă și mai mult despre angajații care se simt bine în ceea ce privește munca lor. Nu există o motivație mai puternică pentru angajați decât înțelegerea și premierea faptului că munca lor contează și este relevantă. Pentru a-ți motiva angajații începe prin a împărtăși contextul responsabilităților lor, conectându-le foarte clar cu scopul organizației, dar și cu scopul lor personal. Un alt aspect de luat în calcul sunt provocările de care ne lovim pe parcurs și care pot avea un impact semnificativ asupra motivației. Fiți proactivi în identificarea și abordarea acestora. Ce ar putea face munca unui angajat dificilă sau greoaie? Ce poți face pentru a ușura povara? Și amintește-ți că, dacă nu ești și implicat și entuziast cu privire la munca pe care o faci, este puțin probabil ca echipa ta să fie. Dă-ți timp pentru a verifica gradul personal de motivație, deoarece angajații se simt mai motivați atunci când liderii lor sunt, de asemenea, motivați.


Motivarea angajaților pare să fie ușoară. Și așa este – în teorie. Dar, în timp ce conceptul de motivație poate fi simplu, motivarea angajaților în situații reale este mult mai dificilă. În calitate de lideri, ni se cere să înțelegem ce motivează fiecare persoană din echipa noastră și să o gestionăm în consecință. O cerință care vine la pachet cu multă presiune, în special pentru cei cu echipe mari sau dispersate și pentru cei care sunt deja copleșiți de propriile lor sarcini de lucru.

Liderii sunt, de asemenea, încurajați să se bazeze pe abordarea „morcov” versus „băț” pentru motivație, în care morcovul este o recompensă pentru task-urile îndeplinite bine, iar bățul este o consecință a neîndeplinirii acestora. Dar când responsabilitatea de management a task-urilor echipei și rezolvarea urgențelor ne ocupă majoritatea timpului, încercând constant să asigurăm performanța tuturor membrilor echipei noastre, timpul și energia rămase pentru gestionarea gradului de motivație individual scade considerabil. 

De ce să nu luăm în considerare o altă modalitate de a motiva angajații? Aș dori să sugerez un nou dialog care îmbrățișează conceptul cheie că motivația este mai puțin despre angajații care fac o muncă excelentă și mai mult despre angajații care se simt bine în ceea ce privește munca lor. Cu cât angajații se simt mai bine în ceea ce privește munca lor, cu atât mai motivați rămân în timp. Când ne îndepărtăm de tehnica tradițională de tip recompensă-pedeapsă putem să creăm un nou spațiu de lucru, ținând cont de următoarele principii: 

Explicați contextul și oferiți relevanță

Nu există o motivație mai puternică pentru angajați decât înțelegerea faptului că munca lor contează și este relevantă dincolo de implicațiile legate de remunerația financiară. Pentru a-ți motiva angajații începe prin a le împărtăși contextul rolului lor. Ce facem ca organizație și ca echipă? De ce o facem? Cine beneficiază de munca noastră și cum? Cum arată succesul pentru echipa noastră și pentru fiecare angajat? Ce rol joacă fiecare angajat în îndeplinirea acestei promisiuni? Angajații sunt motivați atunci când munca lor are relevanță.

Anticipează blocajele pentru a permite progresul.

Când dați un task complex către membrii echipei, aceștia vor întâmpina, fără îndoială, obstacole și provocări de-a lungul drumului spre succes. Acomodați faptul că provocările pot avea un impact semnificativ asupra motivației. Fiți proactivi în identificarea și abordarea acestora. Ce ar putea face munca unui angajat dificilă sau greoaie? Ce poți face pentru a ușura povara? Ce blocaje ar putea apărea ? Cum poți să le depășești? Angajații sunt motivați atunci când pot face progrese fără întreruperi și sarcini inutile.

Recunoașteți contribuțiile și arătați apreciere.

Oricât de tentant ar fi să încerci să influențezi satisfacția angajaților prin utilizarea recompenselor și pedepselor, nu este eficient pentru o motivație susținută. Mult mai puternic este angajamentul de a observa și de a recunoaște contribuțiile, astfel încât angajații să se simtă apreciați și văzuți. Liderii subestimează în mod constant puterea exprimării recunoștinței pentru creșterea productivității angajaților. Ce obiective au fost atinse? Ce rezultate excepționale au fost obținute? Cine a trecut dincolo de job description pentru a ajuta un coleg sau pentru a atinge un termen limită? Cine a oferit un serviciu sau un suport excelent unui client aflat în criză? Cine a fost un exemplu din punct de vedere al comportamentelor productive? Angajații sunt motivați atunci când se simt apreciați și recunoscuți pentru contribuțiile lor.

Evaluează-ți propria motivație. 

Ce se întâmplă dacă ai făcut toate cele de mai sus, dar încă te străduiești să-i motivezi pe alții? Poate fi necesar să îți evaluezi propria motivație. Angajații sunt foarte atenți dacă liderii au o legătură reală cu munca lor. Dacă nu ești implicat și entuziast în legătură cu ceea ce faci sau cu echipa ta este puțin probabil să fii un bun motivator al altora. Ce aspecte ale rolului tău îți plac? Ce impact poate avea echipa ta asupra celorlalți, atât în interiorul, cât și în afara organizației? Cum îți poți adapta rolul pentru a-ți crește energia și entuziasmul? Angajații se simt motivați atunci când liderii lor sunt motivați.


Concluzia este: Nu te baza pe metode și trucuri învechite pentru a motiva angajații. Discută cu echipa ta despre relevanța muncii de zi cu zi. Fii proactiv în identificarea și rezolvarea problemelor pentru angajații tăi. Recunoaște contribuțiile angajaților în mod specific și regulat. Conectează-te cu propria motivație și împărtășește-o în mod liber cu echipa ta. Pune deoparte „morcovii” și „bețele” și poartă conversații semnificative în schimb. Vei fi pe drumul cel bun pentru a conduce o echipa foarte motivată.

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație