Viitorul muncii hibrid: 4 întrebări cheie – HPDI

Viitorul muncii hibrid: 4 întrebări cheie

Cum va arăta exact munca hibrid pentru fiecare organizație abia începe să prindă contur, iar lecțiile care vor urma vor defini viața noastră profesională pentru anii următori. În cele din urmă, modul în care se desfășoară această nouă eră hibrid va depinde de tipurile de experiențe hibride create de angajatori și de modul în care liderii se adaptează. Însă un lucru este clar: Nu ne întoarcem la același loc de muncă pe care l-am lăsat. 

Pe baza celor mai recente informații, Gallup a explorat 4 întrebări cheie pentru tranziția la modul de lucru hibrid:

1. Unde lucrează angajații acum și unde vor lucra în viitor?

Înainte de pandemie, foarte puțini angajați aveau posibilitatea de a lucra exclusiv de acasă (8%), în timp ce aproximativ o treime din ei aveau un aranjament de lucru hibrid. În timpul pandemiei, marea majoritate a angajaților au fost nevoiți să lucreze de acasă într-o anumită măsură – până la 70% au lucrat exclusiv de acasă în mai 2020.

Fast forward în februarie 2022, cei mai mulți angajați au continuat să lucreze de acasă cel puțin o parte din timp, dar amestecul a devenit aproape egal – 42% au avut un program hibrid, iar 39% au lucrat în întregime de acasă. În mod clar, majoritatea angajaților au dezvoltat o afinitate pentru flexibilitatea muncii la distanță, care s-a transformat într-o așteptare pentru viitor.

2. Ce se întâmplă dacă organizațiile nu sprijină flexibilitatea și munca hibrid?

Gallup a întrebat direct peste 10,000 de angajați dacă ar căuta un nou loc de muncă în contextul în care angajatorul lor ar înceta să ofere opțiuni de muncă la distanță. Un procent uluitor de 54% dintre angajații care lucrează în prezent exclusiv de acasă au declarat că vor căuta probabil un alt loc de muncă; 38% dintre angajații hibrizi au spus același lucru.

Efectele pe termen lung ale muncii la distanță la scară largă nu au fost încă determinate. Dar știm că munca dintr-o locație care nu se potrivește cel mai bine nevoilor noastre ne afectează productivitatea și wellbeing-ul și crește drastic nivelul de burnout în organizație.

Incapacitatea de a oferi aranjamente flexibile de lucru reprezintă acum un risc semnificativ pentru procesul de recrutare, implicarea angajaților, performanța, wellbeing-ul și strategiile de retenție a angajaților.

3. Cum va arăta viitoarea săptămână de lucru?

Cele mai frecvente întrebări pe care le primim de la lideri și manageri despre munca hibridă sunt:

  • Câte zile pe săptămână ar trebui să vină echipa mea la birou?
  • Ce tip de politici de planificare ar trebui să avem?

Ca un punct de plecare, managerii ar trebui să ia în considerare modul în care membrii echipei lor trebuie să lucreze în mod interdependent. Membrii echipelor foarte interdependente se bazează unii pe alții pentru a lucra, mână în mână, în timp real. Cu cât sunt mai interdependenți, cu atât managerii trebuie să fie mai expliciți în legătură cu momentul în care oamenii trebuie să fie la birou împreună și când trebuie să fie disponibili pentru colegii lor de echipă în contextul muncii de acasă. 

În timp ce programele de lucru hibride ar trebui să arate diferit în funcție de organizație și echipă, este universal important ca liderii să continue să evalueze, să ajusteze și să reevalueze modul în care funcționează actualul aranjament. Stabilirea unor direcții clare bazate pe responsabilitățile profesionale și urmărirea continuă a eficacității acestor politici vor fi esențiale pentru crearea unor echipe hibride performante.

4. Cum ne putem asigura că echipa este productivă într-un sistem de lucru hibrid?

Cu atât de multă incertitudine, multe organizații încearcă să creeze un teren solid pentru noua lor normalitate. Chiar și așa, organizațiile pot să cadă în capcana de a se concentra exclusiv pe politici și reguli privind munca hibrid. Iată câteva recomandări pentru a sprijini liderii să rămână concentrați asupra lucrurilor cu adevărat importante.

  • Modelează strategii hibride în jurul productivității, nu doar a conformității cu politicile stabilite. Acum este momentul să redefiniți cum arată performanța pentru echipa voastră și cum să lucrați cel mai eficient împreună pentru a atinge această viziune. Asigurați-vă că vă concentrați pe rezultatele corecte ale performanței și că aveți instrumentele potrivite pentru urmărirea progresului. Evaluați care activități de echipă sunt cele mai bune la fața locului și care pot fi efectuate de la distanță.
  • Luați în considerare interdependența muncii. Așa cum am discutat anterior, atunci când coechipierii sunt mai interdependenți unul de celălalt, au nevoie de mai multă coordonare a agendei și a timpului petrecut la birou. Liderii ar trebui să ia în considerare unde se pot concentra angajații cel mai bine pe sarcinile lor individuale și când ar trebui să fie la birou pentru a stimula colaborarea și cultura echipei.

Crearea unei experiențe de lucru hibride eficiente este un proces de durată, însă este cu siguranță unul care va merita pe termen lung. Am văzut deja beneficiile pentru cei care au făcut-o înainte de pandemie și o trăiesc astăzi. Echipele hibride conduse în mod excepțional tind să aibă angajați mai implicați, interacțiuni mai semnificative și, în cele din urmă, o mai bună flexibilitate pentru a integra viața profesională și cea de acasă.

Pentru a pregăti liderii de viitor în contextul muncii hibrid, echipa HPDI a dezvoltat un Masterclass alături de Jim Bagnola, speaker, coach și trainer internațional. Citește mai multe detalii despre eveniment AICI!

*Surse: Gallup, 2022

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație