Inca de la inceputul ideii de management a existat o intrebare cu un raspuns aparent simplu dar care i-a facut pe manageri sa piarda ore intregi in salile de sedinte:
Cum pot sa fac produse si servicii care sa adauge un plus de valoare in piata?
Ca o solutie, vine conceptul de Lean Management. Acesta reprezinta suma proceselor unei companii, duse la un nivel superior. In esenta, abordarea Lean spune ca, intr-o afacere, toti pasii trebuie planificati si relizati astfel incat clientul sa primeasca ce, cat si cand a cerut.
Morala este: scapa de toate procesele inutile din compania ta pentru a obtine rezultate mai bune.
Lean se bazeaza pe 5 principii de baza:
– Stabilirea valorii furnizate.
– Identificarea tuturor activitatilor care aduc valoare si eliminarea celor care nu o aduc.
– Ordonarea activitatilor pe criteriul valorii, intr-un flux continuu.
– Realizarea activitatilor de valoare pentru acest flux.
– Perfectionarea continua
In plus, Lean poate fi considerat si o filozofie de viata deoarece inseamna imbunatatire continua, inseamna implicarea tuturor in rezolvarea problemelor si ,nu in ultimul rand, inseamna motivarea si recompensarea resursei numarul unu a companiei: oamenii.
Conceptul a fost adoptat si imbogatit de compania Toyota care a dus implementarea lui la un alt nivel.
Compania se bazeaza pe o filozofie de imbunatatire continua asa ca, departamentele lor sunt pline de oameni foarte atent alesi, constant motivati sa isi foloseasca initiativa si creativitatea. Ca o consecinta, angajatii Toyota genereaza peste 1 milion de idei anual iar ceea ce este cu adevarat uimitor este faptul ca in proportie de 90% ideile lor se si implementeaza.
S-a creat cu ajutorul Lean Managementului o cultura care incurajeaza si rasplateste implicarea fiecarui angajat, lucru care a dus la cresterea eficientei si calitatii produselor. Investitii de timp si bani in oameni, procese bine puse la punct si o dorinta de imbunatatire constanta fac din Toyota o companie- exemplu in randul producatorilor.
Toyota castiga, prin adoptarea filozofiei Lean, relatii mai bune cu clientii, calitate superioara a produselor, o productivitate crescuta, inovatie. Toate acestea au un effect direct asupra resurselor financiare ale companiei.
In contextul actual de evolutie al unei organizatii, Lean Managementul reprezinta o metoda moderna, flexibila, capabila sa conduca la performante deosebite . Implementarea standardelor Lean ar putea fi singurul lucru care sta intre succes si esec.[:en]Inca de la inceputul ideii de management a existat o intrebare cu un raspuns aparent simplu dar care i-a facut pe manageri sa piarda ore intregi in salile de sedinte:
Cum pot sa fac produse si servicii care sa adauge un plus de valoare in piata?
Ca o solutie, vine conceptul de Lean Management. Acesta reprezinta suma proceselor unei companii, duse la un nivel superior. In esenta, abordarea Lean spune ca, intr-o afacere, toti pasii trebuie planificati si relizati astfel incat clientul sa primeasca ce, cat si cand a cerut.
Morala este: scapa de toate procesele inutile din compania ta pentru a obtine rezultate mai bune.
Lean se bazeaza pe 5 principii de baza:
– Stabilirea valorii furnizate.
– Identificarea tuturor activitatilor care aduc valoare si eliminarea celor care nu o aduc.
– Ordonarea activitatilor pe criteriul valorii, intr-un flux continuu.
– Realizarea activitatilor de valoare pentru acest flux.
– Perfectionarea continua
In plus, Lean poate fi considerat si o filozofie de viata deoarece inseamna imbunatatire continua, inseamna implicarea tuturor in rezolvarea problemelor si ,nu in ultimul rand, inseamna motivarea si recompensarea resursei numarul unu a companiei: oamenii.
Conceptul a fost adoptat si imbogatit de compania Toyota care a dus implementarea lui la un alt nivel.
Compania se bazeaza pe o filozofie de imbunatatire continua asa ca, departamentele lor sunt pline de oameni foarte atent alesi, constant motivati sa isi foloseasca initiativa si creativitatea. Ca o consecinta, angajatii Toyota genereaza peste 1 milion de idei anual iar ceea ce este cu adevarat uimitor este faptul ca in proportie de 90% ideile lor se si implementeaza.
S-a creat cu ajutorul Lean Managementului o cultura care incurajeaza si rasplateste implicarea fiecarui angajat, lucru care a dus la cresterea eficientei si calitatii produselor. Investitii de timp si bani in oameni, procese bine puse la punct si o dorinta de imbunatatire constanta fac din Toyota o companie- exemplu in randul producatorilor.
Toyota castiga, prin adoptarea filozofiei Lean, relatii mai bune cu clientii, calitate superioara a produselor, o productivitate crescuta, inovatie. Toate acestea au un effect direct asupra resurselor financiare ale companiei.
In contextul actual de evolutie al unei organizatii, Lean Managementul reprezinta o metoda moderna, flexibila, capabila sa conduca la performante deosebite . Implementarea standardelor Lean ar putea fi singurul lucru care sta intre succes si esec.
Leave a Response