Cum sa muncesti mai bine cand mereu se cere mai mult? – HPDI

Cum sa muncesti mai bine cand mereu se cere mai mult?

Peste tot auzi despre noi obiective, despre proiecte, despre imbunatatirea muncii, despre cresterea performantei. Fiecare minut trebuie optimizat, fiecare zi trebuie sa aiba rezultatele ei, fiecare om trebuie sa faca mai mult si mai bine.

Dar aici apare dilema: mai mult sau mai bine? Ideal ar fi sa reusesti sa le obtii pe amandoua. In mod normal, asta se si cere. In realitate, unde ar trebui trasata limita astfel incat asteptarile sa fie realiste iar oamenii sa poata obtine rezultate mai multe dar si calitative? Aici, ca in orice relatie dintre angajator si angajat trebuie avute in vedere mai multe aspecte.

Ce inseamna mai mult? Ce inseamna prea mult?

Ne este tuturor cunoscuta situatia in care stii ca vei avea de indeplinit un anumit numar de sarcini iar, dupa o vreme, acesta creste vertiginos. Daca , la inceput, aveai de gestionat  5 proiecte, acum acestea se transforma in 10 sau chiar 15. Daca aveai la dispozitie 4 zile pe luna pentru un proiect, acum ai undeva la o zi. Pana la urma, asta inseamna sa devii din ce in ce mai eficient, nu? Ei bine, nu intotdeauna.

Oamenii nu pot avea performanta unei masinarii, oricat de tare le-ar afecta asta stima de sine. Si, fiecare are un anumit ritm si abilitate de a indeplini sarcini care necesita atentie distributiva. Cu cat efortul sustinut dureaza o perioada mai indelungata, cu atat uzura psihica si fizica este mai mare.

Este ca si cum ar fi un sportiv. Se antreneaza, merge la competitii iar apoi are nevoie de o perioada de refacere. Chiar si in lipsa acestei perioade, dupa fiecare antrenament, are un interval orar alocat obligatoriu pentru odihna. Ori asta nu se regaseste in programul nostru.

Daca discutam si despre orele suplimentare, este binecunoscut faptul ca un om care petrece mai mult de 50 de ore pe saptamana la serviciu va incepe sa piarda dramatic din calitatea muncii sale. Cu cat efortul este mai indelungat, cu atat va trebui ca el sa compenseze cu ceva. De cele mai multe ori au de suferit creativitatea, atentia si puterea de analiza.

In concluzie, mai mult inseamna mai bine atata timp cat nu este depasita limita. Si este important de stiut ca, indiferent cat de rezistent este un om, are nevoie de perioade in care motoarele sale sa mai scada putin din turatie. Asta ii va permite ca, o zi sau doua mai tarziu, sa le forjeze din nou la capacitate maxima.

Ce inseamna mai bine?

Se pune din ce in ce mai mare prêt pe eliminarea pierderilor, pe gandire “out of the box”, pe inovatie si pe procese de imbunatatire continua. Mai bine inseamna sa ai performanta calitativa. In multe companii, oamenii au inclusiv target la …idei de imbunatatire. Si incearca sa le respecte. Arunca idei la gramada si apoi se uita sa vada daca si-au facut KPI-ul.

In realitate, este din ce in ce mai putin timp sa gandesti, sa experimentezi. Ori, mai bine inseamna sa vezi daca se poate si altfel, sa descoperi cum ai putea elimina greselile, sa te uiti la ceilalti si sa vezi cum procedeaza.

Cele mai mari inovatii din istorie, cele mai bune idei au aparut pentru ca cineva si-a luat timp pentru a le descoperi. Altcineva si-a luat timp pentru a le gasi defectele si a le elimina. Asadar, timpul este ingredientul cheie intre mai mult si mai bine.

Cum poti lucra mai bine atunci cand ti se cere mereu mai mult?

Ar trebui ca si companiile si angajatii sa isi dea seama ce isi doresc. Mai multe vanzari, mai multe produse, mai multi clienti, mai multe beneficii rezultate dintr-un volum mai mare? Sau poate, mai putine defecte, mai multe solutii, mai multe idei originale, mai putine greseli, mai putine pierderi, mai multa eficienta, mai multi oameni multumiti?

Ce inseamna performanta: mai mult sau mai bun? Avem mai multe autoturisme pe piata dar rezista mai putin decat acum cativa ani. Uneori, in loc sa polueze mai putin, sunt dotate cu soft-uri care sa ne pacaleasca. Avem computere mai multe dar “pica”  mai des pentru ca nu fac fata softurilor pe care le utilizam. Exemplele pot continua la haine, drumuri, servicii publice, programe tv, tablete si asa mai departe.

Si pentru fiecare dintre aceste lucruri sunt oameni care trebuie sa faca mai mult dar nu neaparat mai bine. Solutia?

Responsabilitate si onestitate.

Ca manager trebuie sa stii ca oamenii pot munci mai mult si mai bine dar pana la un punct. Dincolo de acesta, este de datoria ta sa lupti pentru ca ei sa pastreze un echilibru. Ca angajat, ai intotdeauna de ales: mai mult sau mai bine. Da, asta inseamna inclusiv sa decizi ca poate trebuie sa schimbi locul de munca. Insa decizia este doar a ta.

Poti sa faci o strategie personala atunci cand iti doresti sa muncesti mai bine.

  1. Hotaraste-te ce vrei sa faci si care e domeniul in care esti bun, chiar foarte bun.
  2. Stabileste-ti propriile obiective si vezi in ce masura ele coincid cu cele ale companiei.
  3. Lupta-te pentru dreptul de a face performanta si nu volum.
  4. Tine minte ca beneficiile unui loc de munca nu inseamna doar salariu si masina. La fel de important este dreptul de a primi satisfactia lucrurilor de calitate.
  5. Nu te feri sa faci alegeri. Cea mai proasta alegere este atunci cand nu iei niciuna ci ramai in aceeasi situatie, convins fiind ca nu poti schimba nimic.
  6. Priveste mereu in urma si verifica daca ceea ce faci, felul in care faci este ceea ce ti-ai dorit.

 

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Studiu de caz: Academia First Time Manager, Atunci când "manager" înseamnă mai mult decât un titlu