Daca as primi cate un leu pentru fiecare moment in care am auzit clienti plangandu-se despre efectele nocive ale tehnologiei si cum jobul lor va disparea sau se va transforma, m-as imbogati.
Imi si imaginez cum fiecare salt tehnologic al ultimilor 200 de ani a fost precedat de panica, blamare si rezistenta cat cuprinde. Dar iata ca intreaga industrie bazata pe manufactura a fost inlocuita de masini, unelte si mecanisme de productie, iar numarul de angajati necesar lor a fost si mai mare. Ceea ce in toate formele cu putinta se va intampla si in viitor.
Asistam la o epoca a digitalizarii si globalizarii informatiei, unde dorinta de a invata e mai importanta decat ce inveti.
Informatia e cheia, mi se spunea, in urma cu 17 ani cand am inceput sa construiesc HPDI. Si asa era, fiind greu accesibila, informatia de calitate era teribil de pretuita si platita. Practic, o companie de training era platita sa furnizeze informatia relevanta sau informatia corecta.
Anul 2019 ne gaseste intr-un loc mai bun, cu multe lectii invatate, dar fara sa putem fi proprietari exclusivi de informatie. Gratie telefonului practic ai acces la orice informatie, in timp record si fara costuri. Vrei sa afli cum sa fii un lider mai bun, sigur iti poti descarca aplicatia TEDx si vei gasi inspiratie cat cuprinde. Sau poate vrei sa organizezi o sedinta eficienta. Gasesti pe Quora “tips and tricks” mai valoroase decat iti imaginezi.
Si atunci ramane intrebarea, mai mult pentru noi: care este valoarea noastra de “educatori” atunci cand informatia este abundenta si gratuita? Ce putem face noi in interactiunea cu participantii care sa conteze mai mult decat informatia relevanta?
Raspunsul ni l-am dat natural: ii ajutam sa inteleaga informatia corecta. Practic, intr-o lume plina de instrumente digitale, de informatii bune si relevante, de metode si experiente indelung dezbatute si incercate, ii invatam pe oameni sa discearna ce au nevoie, ce sa caute si, mai mult decat atat, cum sa invete cine sunt si ce informatie li se potriveste.
Practic ne-am mutat clasa de curs in cloud si interactiunea cu ei nu este limitata doar de informatia noastra.
Ne pozitionam ca niste calauze pe drumul cunoasterii, pe care nu trebuie doar noi sa il luminam, ci ne folosim de toata tehnologia si cunoasterea, ca sa luminam drumul.
Leave a Response