Cum să fii un lider care crește oameni? – HPDI

Cum să fii un lider care crește oameni?

90% dintre HR manageri consideră că trebuie să încurajeze liderii să fie autentici, umani, pentru a se adapta unui mediu de lucru în continuă schimbare, conform unui studiu Gartner.

Există foarte multe teorii despre cum să fii un lider bun, despre cum să crești oameni sau cum să reușești să împaci viața personală și cea profesională, cum să dai o notă personală propriului stil de leadership. Printre toate acestea, poți mereu identifica 5 pași simpli pentru „a ști” leadership. Dar cum să fii? Cum să aduci autenticitatea și energia proprie în echipă? Despre asta vom vorbi în următorul webinar SuperSkills, ultimul din anul 2024, pe 20 noiembrie.

Până atunci însă, discutăm despre 5 pași pentru „a ști” leadership

1. Construiește o viziune clară și inspiră echipa:

  • Stabilește obiective clare: Asigură-te că echipa ta știe ce așteptări ai de la ea și ce obiective trebuie atinse
  • Comunică în mod constant: Revizuiește și reafirmă viziunea pentru a menține angajamentul echipei
  • Inspira prin exemplu: Oamenii sunt mai dispuși să urmeze un lider care își pune și el eforturile în realizarea viziunii, și nu doar cere altora să muncească.

2. Comunică eficient

  • Ascultă activ: Încurajează echipa să-și împărtășească opiniile și oferă-le atenția necesară atunci când vorbesc
  • Comunică direct și concis: Evită ambiguitatea și fii clar în mesajele pe care le transmiți
  • Folosește feedback constructiv: Oferă feedback regulat și orientat către îmbunătățirea unui comportament, nu pe critică personală.

3. Fii un exemplu de etică și integritate

  • Respectă-ți promisiunile: Fii consecvent și respectă angajamentele, chiar și atunci când este dificil
  • Fii transparent: Comunicarea sinceră și transparentă cu echipa creează încredere
  • Recunoaște-ți greșelile: Un lider autentic vorbește despre greșelile sale și ia măsuri pentru a corecta situația.

4. Investește în dezvoltarea ta personală și profesională

  • Participă la training-uri și workshop-uri: Învață tehnici noi de leadership și dezvoltă-ți abilitățile
  • Învață din experiențele trecute: Analizează succesele și eșecurile pentru a îmbunătăți modul în care gestionezi situațiile viitoare
  • Citește constant despre leadership: Cărțile, articolele și studiile de caz pot aduce perspective noi și idei valoroase.

5. Promovează o cultură de colaborare și susținere

  • Încurajează deschiderea și creativitatea: Într-un mediu în care toți se simt liberi să-și exprime ideile, creativitatea va defini soluțiile pe care le va îmbrățisa echipa
  • Recunoaște meritele echipei: Apreciază și recompensează eforturile și realizările membrilor pentru a-i motiva
  • Sprijină work-life balance: Asigură-te că membrii echipei au un mediu sănătos și echilibrat pentru a face performanță
Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Viața ca un dans în ploaie