Studiu de caz: Academia First Time Manager, Atunci când „manager” înseamnă mai mult decât un titlu – HPDI

Studiu de caz: Academia First Time Manager, Atunci când „manager” înseamnă mai mult decât un titlu

CAPITOLUL 1: MAI MULTE ÎNTREBĂRI…

Ce faci când te transformi peste noapte din colegul amuzant în liderul responsabil? Cum te raportezi la colegii care acum te văd ca pe un superior? Cum îți construiești autoritatea fără a pierde prietenia? Cum gestionezi așteptările echipei tale, având în vedere că fiecare membru are propriile sale nevoi și aspirații? Cum îți adaptezi stilul de comunicare pentru a te asigura că mesajele tale sunt clare și eficiente?

Toate aceste întrebări ne-au preocupat și pe noi, cei care am dezvoltat programul „First Time Manager”. Ne-am confruntat cu aceleași dileme și provocări când am devenit manageri. De aceea, am decis să construim acest program bazându-ne pe cele mai concrete experiențe și lecții învățate. Fiecare sesiune este gândită să reflecte realitățile cu care se confruntă managerii la început de drum, oferind soluții practice și strategii eficiente.

CAPITOLUL 2: SUNT MANAGER. CE MĂ FAC?

Dacă ai trecut de la a-ți completa sarcinile zilnice la a-ți coordona echipa sau dacă ai fost promovat de ceva vreme, dar nu ai avut parte de niciun fel de training sau dacă pur și simplu îți dorești dezvoltarea abilităților manageriale, atunci First Time Manager este ”toolkit-ul” potrivit. A fi manager înseamnă nu doar să distribui sarcini, ci și să gândești strategic, să iei decizii, să-i inspiri pe colegi, să-i motivezi și, uneori, să le explici de ce nu este bine să mănânce toți biscuiții din birou. Intimidant? Nu și dacă dispui de instrumentele și strategiile potrivite.

În programul nostru ne concentrăm pe o experiență de învățare holistică, care combină teoria cu practica, dar și cu….umorul. Am observat că participanții rețin mai bine informațiile când se distrează. Așadar, fiecare sesiune este gândită ca o intervenție experiențială, interactivă și plină de momente amuzante, transformând învățarea într-un demers plăcut. De exemplu, participanții se vor transforma în conducători de triburi, vor fi puși să rezolve probleme de echipă sau vor participa la jocuri de rol care le vor testa abilitățile de comunicare și colaborare, solicitându-le creativitatea și gândirea critică.

CAPITOLUL 3: UN PROGRAM CARE FORMEAZĂ LEADERI ȘI COMUNITĂȚI

Programul „First Time Manager” începe cu o evaluare a competențelor participanților, pentru a înțelege punctele forte și ariile de îmbunătățire. Apoi, continuăm cu 4 module care au la bază cele 4 competențe pe care programul dorește să le dezvolte:

  1. Comunicare: Cum să comunici eficient fără să devii un „bla-bla-bla” care vorbește fără să asculte?
  2. Intraprenoriat și self leadership: Cum valorifici resursele ca un adevărat intraprenor și cum să devii responsabil de propriul succes?
  3. Leadership: Cum să transformi grupul în echipă și de ce stilul de leadership e esențial pentru a genera motivație și engagement?
  4. Reziliență: Cum să faci față provocărilor și să generezi încredere și flexibilitate la nivel de echipă?

După finalizarea celor patru module, participanții vor trece printr-o nouă evaluare, pentru a putea cuantifica progresele realizate. Programul se încheie cu o sesiune de follow-up și un raport final, care va oferi o imagine clară asupra evoluției fiecărui participant și a impactului programului asupra echipei.

Credem în valoarea învățării sociale, așa că programul nostru e mai mult decât un program de training. Ne angajăm să creăm un mediu colaborativ, unde participanții pot împărtăși experiențe și pot învăța unii de la alții. Această abordare comunitară îi ajută pe lideri să se simtă mai încrezători în abilitățile lor și să construiască relații valoroase.

CAPITOLUL 4: RETURN OF INVESTMENT

Programul „First Time Manager” este o alegere strategică ce poate transforma nu doar carierele participanților, ci și întreaga organizație. Cu beneficii tangibile în ceea ce privește retenția angajaților, productivitatea și cultura organizațională, programul reprezintă o investiție în viitorul echipelor. Liderii bine pregătiți nu doar că își îndeplinesc sarcinile curente, dar contribuie și la formarea viitorilor lideri, creând un ciclu continuu de dezvoltare și succes.

Am livrat acest program pentru peste 50 de clienți, printre care se numără companii din industrii variate, precum IT (Expleo), automotive (Leoni, Hutchinson, Ebersparcher), construcții (Viarom), industria alimentară (Jacobs, Ulma), banking, sănătate sau retail. Feedback-ul a fost extrem de pozitiv, cu 93% dintre participanți raportând o îmbunătățire semnificativă a abilităților de conducere și 95% dintre companii considerând că a meritat investiția.

CAPITOLUL 5: ÎN LOC DE CONCLUZII

A fi manager nu înseamnă doar un titlu, ci capacitatea de a crește tu însuți, dar și de a-i dezvolta pe cei din jur, de a motiva și de a crea un mediu sigur.

A fi participant în programul First time manager nu înseamnă doar a fi prezent la un training. Înseamnă o experiență, o lecție de viață plină de AHA-uri, un început de drum pentru parcursuri profesionale marcate de auto-descoperire și succes. Iar asta nu o spunem noi, ci participanții, prin testimonialele care nu pot decât să ne umple de mândria de a crește oameni:

„Programul FIRST TIME MANAGER m-a transformat cu adevărat în lider. Am reușit să lansez inițiative și să fac pași profesionali pe care, fără acest program, nu i-aș fi făcut, pentru că nu aș fi avut curajul, strategia și sprijinul unei rețele pentru a putea pune totul în aplicare.”

 „Când am făcut acest program, m-am simțit parte a unei comunități de învățare și am atins rezultatele dorite prin colaborare, schimbare de mindset și impact. Programul îți oferă abilitățile și încrederea necesare pentru a face față provocărilor. Conținutul te motivează să continui călătoria și să urmezi cursuri suplimentare, iar trainerii te inspiră cu exemple reale de viață.”

 „E o experiență de tip mind-shaping de care orice lider, la început de drum, are nevoie!”

Este un boost de energie și cunoaștere, un prag de reconsiderare a statutului în care te afli, o răscruce de drumuri între decizia de a-ți schimba perspectiva și a evolua sau a-ți reconsidera drumul ales.”

A fost o experiență practică de învățare, am apreciat stilul deschis și capacitatea de adaptare la grup.”

„Un training modern, interactiv, cu soluții practice.”

„O îmbinare perfectă între informație și fun, între planuri de viitor și analiza experiențelor trecute, good practices care pot fi folosite profesional și personal.”

”A fost mai mult decât un training, a fost o experiență care a declanșat atât în creierul, cât și în inima mea conexiuni neașteptate și a scos la iveală o dorință care nu știam că există. A fost mai mult o lecție de viață, dar și de business. Trainerului a fost o adevărată inspirație și un model demn de urmat, o persoană care s-a făcut plăcută tuturor.”

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
5 abilități de care ai nevoie pentru a fi promovat