De ce să mergi cu echipa ta în Teambuilding? – HPDI

De ce să mergi cu echipa ta în Teambuilding?

Team building-ul este un instrument eficient atunci când vrei să dezvolți o cultură organizațională bazată pe munca în echipă, dar și să motivezi angajații într-un mod distractiv. Pe lângă asta, ajută și la cunoașterea participanților și creșterea nivelului de încredere la nivel de echipă.

Dacă cumva încă te întrebi de ce să mergi cu echipa ta într-un teambuilding, iată mai jos câteva motive:

Clădește încrederea

Când eram mici, părinții ne-au învățat să nu vorbim cu străinii, iar acest obicei l-am păstrat în subconștient și ca adulți. De multe ori, colegii pe care îi vedem doar pe holul biroului sau al căror nume îl auzim exclusiv în meeting-uri ne sunt mai degrabă străini. Câteva zile alături de ei în team building te pot ajuta să îi cunoști mai bine și să spargeți împreună bariera formală creată. Dacă în timpul jocurilor de echipă reușiți să clădiți o relație bazată pe încredere, acest lucru se va transpune și la locul de muncă.

Dacă ești manager al unei echipe, cu siguranță ai observat cu ochiul liber impactul pe care o simplă activitate în afara biroului îl poate avea asupra echipei: oamenii colaborează mai eficient, au încredere crescută în echipă și sunt motivați să lucreze alături de colegi. O cultură de echipă bazată pe încredere ajută membrii echipei să fie mai autentici, să își accepte mai ușor punctele forte și slabe, crește nivelul de implicare și proactivitate, duce la vulnerabilizare și, în final, la siguranța psihologică a locului de muncă. 

Facilitează un proces mai bun de comunicare

Toate jocurile de echipă sunt bazate pe comunicare, astfel că în mod inconștient participanții găsesc o cale eficientă de a comunica cu restul coechipierilor în diverse scenarii. Iar dacă luam acest proces și îl ducem la locul de muncă, comunicarea de succes este doar la un pas distanță. Cu o comunicare clară și eficientă, fiecare membru al echipei își înțelege rolul și aportul la succesul echipei și, mai ales, înțelege rolul fiecărui coleg în parte, fapt ce duce la o implicare mai mare și creșterea colaborării pe diverse task-uri și provocări. 

Conectează echipele remote 

În ultimii 2 ani, echipele remote au devenit din ce în ce mai prezente, iar asta înseamnă că in team building oamenii care s-au văzut /cunoscut doar la meeting-urile online au acum posibilitatea să se conecteze într-un mod mai personal. Iar conexiunile personale au efecte directe asupra colaborării si comunicării. 

Dezvoltă creativitatea

Dacă îți dorești ca echipa ta să vină cu idei creative legat de aspecte profesionale, un team building poate fi locul potrivit pentru un brainstorming informal. Atmosfera degajată a evenimentului încurajează gândirea out of the box și creativitatea. Un astfel de cadru permite extragerea unor idei faine pentru echipă și business. 

Promovează sănătatea

De obicei, acțiunile de team building includ activități outdoor, care sporesc sănătatea fizică și mentală. Participanții primesc provocări în aer liber, diferite de cele întâmpinate la job, precum și activități distractive și fizice. Aceste activități promovează munca în echipă, comunicarea și gândirea strategică. 

Dezvoltă cultura echipei

Activitățile de Team building ajută organizația să își îmbunătățească cultura. Când angajații comunică și lucrează în echipă, performanței echipei crește, conflictele sunt mediate eficient, iar siguranța psihologică este garantată. Un astfel de eveniment motivează echipa prin recunoașterea succeselor și a performanțelor individuale și de echipă, ajutând la identificarea unor ingrediente de succes.  Prin crearea unor amintiri faine de echipe, reușești să promovezi o cultură sănătoasă de muncă în echipă.


Dacă cumva motivele de mai sus nu te conving, mai putem menționa atragerea de talente, creșterea engagementului și a employer brandingului. 

Iar dacă ești convins, #haiinteambuilding!

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
4 frici majore cu care se confruntă fiecare manager la început de drum